کد خبر: ۲۵۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
شهردار منطقه ۶ تهران از پرکردن گودهای پرخطر و رهاشده این منطقه خبر داد.
ناطقان: تورج فرهادی با اشاره به ۱۱ گود پرخطر در این منطقه گفت: شاید در ضلعی از یک گود امکان خطر چند درصدی وجود داشته باشد ولی همان چند درصد نیز بسیار مهم است. با این حال نکته ای که وجود دارد این است که اغلب گودها سازه نگهبان دارند و دائما پایش می شوند و مهندسان ناظر تاییدیه می دهند ولی نگرانی این است که این تاییدیه ها و پایش ها ظاهری باشد، بر همین اساس تصمیم گرفته شد که اگر در این هفته عملیات ساختمانی در این گودها شروع نشود شهرداری منطقه شروع به پرکردن آنها می کند.

وی درباره علت این اقدام توضیح داد: بعضی از این گودها مانند گودی که در بلوار کشاورز، نبش کوچه شوریده و متعلق به یکی از بانک هاست آنقدر عمیق است که اگر نیروی افقی به آن وارد شود و آن را تکان دهد و حرکت دینامیکی ایجاد شود، ساختارهای آن را به هم می ریزد و اگر ریزش کند قاعدتا املاک اطراف خود را پایین کشیده و یک فاجعه ایجاد می کند. عمق این گود ۲۸/۷۰ متر و مساحتش ۳۶۱۶ متر مربع است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور قضایی باید در نیروی انتظامی درباره این گودها گزارش تهیه شود و این دستور سه روز مهلت داده که مالک به دادستانی مراجعه و توضیحاتش را ارائه کند، افزود: قاعدتا مالک یک سری گزارشات مهندسی و فنی ارئه خواهد داد که ثابت کند گود حالت تثبیت دارد ولی باید بدترین حالت را پیش بینی کرد و به عنوان مثال پرسید اگر در حالت زلزله قرار بگیرد چه اتفاقاتی می افتد. بر همین اساس از دادستان خواسته شد که در این باره سختگیرانه تر برخورد کند.

فرهادی ادامه داد: فراتر از آن و در یک حالت پیشروانه و حتی خارج از چارچوب قبل از قرار گرفتن شهرداری در مسیرهای بروکراتیک این فرآیند، تصمیم گرفتیم که اگر مالکان گودها عملیات ساختمانی را شروع نکنند، شهرداری یک طرفه شروع به پر کردن این گودها کند که البته شاید به لحاظ شکل قانونی درست نباشد ولی باید مالکان حساسیت را حس کنند و بدانند که شهرداری در این مساله جدی است.

وی اضافه کرد: اگر دیوارهای برشی دور تا دور گود با فنداسیون ریخته شود و بعد گود رها شود  شرایط بهتر می شود، ولی اگر به این شکل و با سازه نگهبان رها شود و پس از آن مالکان پایش کنند و گزارش تاییدیه بدهند، شهرداری احساس می کند که شاید بعضی از این تاییدیه ها به صورت شکلی باشد و از این بابت نگرانی دارد. بنابراین مالکان این گودها تا آخر هفته اگر شروع به عملیات نکنند، شهرداری نسبت به پر کردن این گودها اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه ۶ در ادامه درباره گود حجاب که دارای عمق ۲۶ متری و وسعتی ۷۹۴۷ متر مربعی و مربوط به یکی از نهادهاست، عنوان کرد: قبل از انقلاب مسابقه ای برگزار شد و قرار بود در مکان این گود، هتلی ساخته شود که بعد از انقلاب رها شد والبته در یک مقطعی قرار شد دوباره آن طرح اجرا شود که بر اساس آن گود برداشته می شود که دوباره بلاتکلیف رها می شود. بعد از آن در یک مقطعی این ملک به شهرداری می رسد و دوباره شهرداری در ازای مطالبات یکی  از نهادهای اجرایی این ملک را به آن نهاد می دهد و آن مجموعه نیز آن را به فرد دیگری واگذار می کند. بنابراین برای صدور پروانه مشکلاتی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که آن نهاد در پنج سال گذشته در ازای مطالباتی که از شهرداری داشته هولوگرامی که از شهرداری دریافت کرده بوده را برای پرونده استفاده می کند که این مساله نیز به صورت یک طرفه در مقطعی از طرف شهرداری منطقه لغو و باطل می شود. بر همین اساس مدیران آن نهاد به دنبال این هستند که پروانه زودتر صادر شود تا انها نیز  بتوانند تعهدات خود را نسبت به فردی که ملک را به او واگذار کردند انجام دهند اما چون بلاتکلیف هستند این گود به همین صورت باقی مانده است.

فرهادی افزود: باید زودتر تکلیف مطالبات و پروانه آنها را مشخص شود تا بتوانند عملیات خود را بر اساس یک مبنای خاص شروع کنند. بنابراین قرار شد که مشکل هولوگرام را حل کنیم و به محض حل مشکل و بعد از رسیدن نقشه ها پروانه ساختمانی را به سرعت  صادر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گود مورد اشاره در گزارش یکی از خبرگزاریها در مجموعه عباس آباد که در گذشته به صورت نصفه و نیمه پرشده بود، یادآور شد: این گود چندین سال بود که رها شده، البته در آنجا کسی حق ساخت و ساز ندارد به دلیل اینکه ساخت و ساز در تپه های عباس آباد به لحاظ کالبدی از اندازه تراکم مجاز نیز بیشتر انجام شده و حتی این مساله دستور مقام معظم رهبری است. بر همین اساس با توجه به اینکه آبهای سطحی نیز در این گود جمع شده و شرایط بسیار بدی ایجاد کرده تصمیم گرفته شد که به صورت کامل پر شود و بنابراین نخاله های ساختمانی از اقصی نقاط شهر در آنجا تخلیه می شود و پس از آن کوبیده و تثبیت می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، آخرین خبر درباره گود بلوار کشاورز ، نبش کوچه شوریده که متعلق به یکی از بانکهاست اینکه، بعد از فرصت چند روزه به مالک و اقدام نکردن این فرد، شهرداری ناحیه ۲ در منطقه ۶ برای ترغیب مالک به آمدن پای کار، اقدام به پر کردن این گود کرده است.

 منطقه ۶ تهران از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود و از مهمترین محله‌های واقع در این منطقه می‌توان به محله‌های جمالزاده، امیرآباد، یوسف آباد،  کریم خان اشاره کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین