کد خبر: ۲۵۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
پیروزی جو بایدن و شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشت. روزنامه هاآرتص در تحلیلی درباره این رخداد نوشت : ترامپ رفت اکنون چگونه می توان از ترامپیسم خلاصی پیدا کرد؟
ناطقان: با نگاهی به تیتر روزنامه های و پایگاه اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی سردرگمی صهیونیستها را از شکست بزرگترین متحد سیاست های اشغالگرانه آنها از یک سو و تلاش برای نزدیکی به جو بایدن برای کسب امتیازات بیشتر از دموکرات ها را به خوبی می توان لمس کرد.


این روزنامه عبری زبان در تحلیل دیگری با اعتراف به سیاست های غلط نتانیاهو و رژیم اسرائیل نوشت : به ترامپ نگاه کنید سرنوشت ما را هم خواهید دید.

در بخشی از این یادداشت آمده است : این یک روز سیاه برای اسرائیل است ، دونالد ترامپ بازنده انتخابات شد، تصور نمی کنم جای دیگری در جهان جز نبراسکا و فیلیپین به اندازه ما از این شکست ناراحت شده باشد.
به طور بالفعل این شکستی برای ما است .

براساس نظرسنجی یکی از مراکز نظرسنجی ۷۰ درصد از اسرائیلی ها  از ترامپ حمایت کردند ، این در حالی است که بر اساس نظر سنجی انجام شده در اروپا ۷۵ درصد از مردم اروپای غربی از دست رفتارهای ترامپ به ستوه آمده بودند.

در حالی اروپایی ها از ترامپ بدشان می آید که در  اسرائیل اکثریت عاشق او هستند این عشق و دلدادگی فرا حزب است و تنها مختص راستگرایان نیست بلکه احزاب میانه و چپ نیز چنین احساسی به او دارند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است : ترامپ تجسم بخش چهره غیر زیبا (قبیح) اسرائیل است به نحوی که در صورتی که امکان داشت او به آسانی می توانست نخست وزیر ما شود.

این روزنامه عبری زبان سپس با مقایسه رفتارهای ترامپ با رفتارهای صورت گرفته توسط بنیامین نتانیاهو و  اسرائیل ما به همین دلیل ما عاشق او شدیم و همین دلیل هم باعث شکست وی شد.

به اعتقاد این روزنامه، نتانیاهو در یک چرخش بزرگ به دروغ گویی های خود ادامه داده و شماری از رسانه ها نیز با آب و تاب آن را منتشر خواهند کرد.

هاآرتص در تحلیل دیگر هم تاکید می کند گرچه رئیس جمهور جدیدی وارد کاخ سفید خواهد شد اما روابط بین واشنگتن و تل آویو هیچ تغییر بنیادینی پیدا نخواهد کرد.‎

پایگاه اطلاع رسانی ۰۴۰۴ که عصبانیتش از شکست ترامپ کاملا مشهود بود در گزارشی از نیویورک نوشت ، طرفداران ترامپ که همواره از لزوم پایبندی به پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا سخن گفته و استفاده از ماسک تاکید می کردند بدون ماسک در خیابان های نیویورک به پایکوبی پرداختند.

یسرائیل هیوم هم با اشاره به این جشن ها نوشت : دوره ترامپ به پایان رسید.

به اعتقاد تحلیلگران این روزنامه نزدیک به نتانیاهو ،آمریکا در تونل زمان قرار گرفته به عصر کلینتون باز می گردد.

پایگاه اطلاع رسانی روتر در خبر تامل برانگیز نوشت : بنیامین نتانیاهو از طریق صفحه شخصی خود در تویتر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

پایگاه اطلاع رسانی کیکار هم در گزارشی در این رابطه نوشت چند ساعت بعد از اعلام پیروزی بایدن ، نتانیاهو و گانتس به  او تبریک گرفتند.

این پایگاه اطلاع رسانی همچنین خبر داد ، بایدن  برنامه هایی برای محو میراث ترامپ در اختیار دارد.

معاریو هم اظهارات گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که در آن تاکید کرد: معتقد است در سایه رهبری بایدن هم پیمانی بین دو طرف گسترش پیدا کند.‎

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین