کد خبر: ۲۵۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
صرافی‌های مجاز امروز پس از روند کاهشی چند روز اخیر، با افزایش نرخ دلار، فعالیت خود را آغاز کردند. در این میان، رئیس کل بانک مرکزی در گفتگویی در خصوص روند بازار ارز گفته است دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار بسیط‌تر خواهد شد.
ناطقان:  حال بر اساس جدیدترین نرخ‌های بازار امروز (دوشنبه نوزدهم آبان ماه ۹۹)، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به قیمت ۲۲۹۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۴۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۷۰۰ تومان گران‌تر شده است.


                                                   قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹/ نرخ خرید دلار به تابلوی صرافی ملی بازگشت


همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۷۴۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۸۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه ۹۵۰ تومان افزایش نرخ دارد.

مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی از بازار ارز تهران، نشان از ادامه روند افزایشی عرضه ارز دارد و به نظر می‌رسد ریسک بالای سرمایه گذاری در این بازار، همچنان به قوت خود باقی است و هر لحظه، احتمال کاهش نرخ‌ها وجود دارد.

وعده رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز
عبدالناصر همتی در گفتگویی به تحولات بازار ارز اشاره و تاکید کرد که بازار ارز به سمت نرخ تعادلی حرکت خواهد کرد.
 
رئیس کل بانک مرکزی در این گفتگو اظهار داشت: من در مصاحبه‌ای در روز ۲۳ مهرماه امسال اعلام کردم، فشار حداکثری در روزهای پایانی خود است و بر این نکته پافشاری کردم که ریسک بازار ارز بسیار بالاست و از مردم خواستم که به بازار وارد نشوند. الان پس از سه هفته شاهد کاهش چشمگیر نرخ در بازار هستیم. نرخ ارز متأثر از ریسک‌های غیراقتصادی به میزان زیادی از سطح تعادلی خود خارج شده بود و برای من مشخص بود که با چشم‌انداز رفع موانع، اثر متغیرهای غیراقتصادی بر قیمت ارز، تقلیل یافته و نرخ مبتنی بر عوامل پایه‌ای اقتصاد خواهد شد. بانک مرکزی اجازه خواهد داد تا انتظارات مثبتی که اکنون وجود دارد و موجب خلق روند نزولی شده است، کاملاً تخلیه شود. در عین حال که معتقدیم با کاهش ریسک‌های برونزا و تعیین نرخ ارز بر مبنای متغیرهای اقتصادی، دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار بسیط تر خواهد شد و در نتیجه ثبات بازار بیش از گذشته نمود پیدا خواهد کرد.
 
نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز افزایش و ۶ ارز کاهش یافت. نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه نوزدهم آبان ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۱۳۰ ریالی به قیمت ۵۵ هزار و ۳۸۱ ریال و هر یورو نیز با ۹۴ ریال رشد، ۴۹ هزار و ۹۴۸ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۶۹۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۷۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۱۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۰۳ ریال، روپیه هند ۵۶۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۵۳۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۴۱۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۶۳۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۲۸۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۶۲۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و  ۷۰۵ ریال، لیر ترکیه ۵هزار و ۲۴ ریال، روبل روسیه ۵۴۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار ۶۲۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۶۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۲۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۲۷۴ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۳۵۷ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۶۶۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳۷۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۸۴۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۰۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۶۷۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۲۰ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۶۸۶ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۷۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۲۵۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۲۹۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴هزار  و ۷۲ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: قیمت ، دلار ، بازار ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین