کد خبر: ۲۵۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
زیباکلام گفت: آمریکا همانطور که آقای بایدن در تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد به برجام باز می‌گردد. اما این برجام با برجام ۹۴ تفاوت‌های مهمی خواهد داشت. در برجام جدید فعالیت‌های تسلیحاتی و موشکی ایران جزیی از توافق خواهد بود.
ناطقان: صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با فرارو گفتگویی داشته که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

- آمریکا همانطور که آقای بایدن در تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد به برجام باز می‌گردد. اما این برجام با برجام ۹۴ تفاوت‌های مهمی خواهد داشت. در برجام جدید فعالیت‌های تسلیحاتی و موشکی ایران جزیی از توافق خواهد بود. در واقع مذاکره جدیدی به جریان خواهد افتاد که من نامش را برجام ۱۴۰۰ می‌گذارم.»

- دولت روحانی در برجام ۱۴۰۰ نقشی نخواهد داشت، چرا که تا دو ماه دیگر دولت ترامپ بر سر کار است، تا آمدن بایدن و استقرار او و شروع مذاکرات، ایران وارد فاز انتخابات می‌شود.

- پیروزی بایدن در آن حد و اندازه نیست که موجب پیروزی اصلاح‌طلبان یا میانه‌رو‌ها شود، روند سیاسی در کشور به گونه‌ای است که همچنان یک تندرو در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز می‌شود. پیروزی بایدن معادلات داخلی ایران را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد حتی ممکن است تندرو‌ها فضا را تنگ کنند و نشان دهند که ما بیدی نیستیم که با این باد‌ها بلرزیم و هیچ چیزی عوض نشده است.

- از این بابت خوشبینم که بایدن بغض و کینه کمتری نسبت به ایران دارد و این باعث می‌شود مقداری فشار تحریم‌ها کمتر شود و سخت گیری‌های ترامپ علیه ایران کاهش یابد و نقل و انتقالات مالی بهتر شود. از این جهات وضعیت در ایران با آمدن بایدن بهتر می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین