کد خبر: ۲۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضععیت بازار سکه و طلا گفت: بازار داخلی ایران بیشتر تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار گرفته و شرایط انتخابات آمریکا باعث شد تا واکنش نشان دهد و نه بالا رفتن‌ قیمت‌ها و نه پایین آمدن‌ نرخ‌ها هیچ کدام منطقی نبود و دلیل قابل توجیه نداشت.
ناطقان: ابراهیم محمدولی افزود: افزایش قیمت دلار تا آن حد و ریزش نرخ دلار در چند روز گذشته و تا ۲۳ هزار تومان منطقی نبود و دلیل این مساله را باید در بحث روانی حاکم بر بازار جستجو کرد. به سبب غیرمنطقی بودن شرایط هم افزایش قیمت‌ها و هم کاهش نرخ‌ها با این شدت باعث شد تا از دیروز بعد از ظهر بازار  روی قیمت سکه و طلا واکنش نشان دهد.

وی درباره دلایل این مساله توضیح داد:‌ افزایش انس جهانی است که در چند روز گذشته حدود نوسان داشته و باعث شده بازار ما متأثر از انس جهانی باشد و در مورد قیمت‌ها بازار خود را تا حدودی پیدا کرده است. به اعتقاد بنده قیمت‌ها در این شرایط هم منطقی نیست و باید قیمت ارز، سکه، طلا برگشت داشته باشد و در نقطه‌ای تثبیت شود که آن رقم و عدد را تمهیدات بانک مرکزی و متولیان تعیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل باید بانک‌ها و موسسسات مالی مجاز و زیر نظر بانک مرکزی باید سرمایه‌های موجود در نزد مردم را مدیریت کنند، بخشی از تقاضا و سرمایه‌هایی که به سمت بازار خودرو، مسکن و... از بلاتکلیفی  بوده و این نقدینگی به دنبال بازار است که برای خود ارزش افزوده ایجاد کند که باید گفت بهترین و مطمئن‌ترین جایی را که می توان پیشنهاد داد برای سرمایه گذاری؛ بانک مرکزی و مووسسات مالی زیر مجموعه این بانک است که سرمایه‌های مردم را در قالب پس‌انداز با سود منطقی به سمت تولید و اشتغال هدایت کند که متاسفانه در این چند دهه مغفول باقی مانده و نادیده گرفته شده است.  

سکه

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: از دیروز عصر تاکنون قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نوسان داشته و هر مثقال طلا از ۴ میلیون و ۹۸۵ هزار تا ۴میلیون ۸۵۰ هزار تومان هم رسید و امروز قیمت‌ها تغییر کرده و افزایش یافته است. ( ساعت ۱۱:۳۰ صبح هر مثقال طلا به ۵میلیون و ۳۵۱ هزار تومان افزایش یافت)

محمدولی درباره سیر صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا گفت: در جریان معاملات رسمی سکه امامی با نرخ ۱۳ میلیون و ۳۵۰هزار تومان در بازار قیمت گذاری شده است که نسبت به دو روز گذشته حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نشان می دهد زیرا در روز شنبه قیمت سکه تا ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم ریزش داشت.

وی در مورد حباب سکه گفت: اگر نرخ ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، حباب سکه تقریبا برابر با رقم  ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است .

وی درباره میزان خرید و فروش و معاملات در بازار سکه و طلا توضیح داد: تحت تاثیر جو روانی چند روز گذشته، بیشتر مردم فروشنده بودند و مردم برای اینکه دچار ضرر نشوند بیشتر مردم فروشنده بودند تا خریدار و این برمی گردد به اینکه مردم انتظار دارند که قیمت ها باز هم ریزش داشته باشد و در حقیقت با این نگاه به بازار می نگرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همانند چند روز گذشته شاهد نوسان شدید قیمت ها در بازار خواهیم بود یا خیر، اظهار کرد: شاهد نوسان خواهیم بود اما نمی توان اسم آن را شدید گذاشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره احتمال عدم خریداری طلا و سکه از سوی فعالان این صنف در بازار به دلیل ریزش قیمت‌ها عنوان کرد: طلا هر زمان تبدیل به پول و نقدینگی می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین