کد خبر: ۲۵۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
ناطقان:  امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران پیش‌بینی می‌شود و گستره فعالیت این سامانه بارشی به تدریج تا شمال استان‌های فارس، بوشهر و کرمان کشیده می‌شود و همچنین مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق را هم در بر می‌گیرد.


                                                   تداوم بارش باران در بیشتر نقاط کشور

وی ضمن اشاره به اینکه در سواحل شمالی دریای خزر بارش‌های تداوم می‌یابد، ادامه داد: بارش‌ها امروز در گیلان، غرب مازندران، شرق اردبیل، شمال زنجان، شرق خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و شمال فارس شدت دارد و فردا دامنه بارش‌ها گسترده‌تر می‌شود و این سامانه بارشی به جزء هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب استان‌های کرمان و فارس فردا در سایر مناطق کشور ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا بارش باران در شرق اردبیل، شرق خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال استان‌های فارس و کرمان، جنوب استان‌های اصفهان و یزد رخ می‌دهد و برای نواحی غربی خلیج فارس هم رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه روز جمعه شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد، افزود: در سایر مناطق کشور به جزء جنوب سیستان‌وبوچستان و خراسان شمالی بارش‌ها تداوم دارد و این سامانه بارشی شنبه با شدت کمی در شرق و جنوب شرق فعال می‌شود و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از فردا تا یکشنبه با کاهش دمای قابل توجهی در نیمه شمالی کشور رو به رو هستیم، بیان کرد: بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رخ می‌دهد و میزان آن ۵ تا ۸ درجه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی فعالیت این سامانه بارشی بارش برف برای اردبیل و ارتفاعات استان‌های شمال غرب، شمال شرق، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود و در برخی نواحی زاگرس مرکزی نظیر کهکیلویه و بویر احمد هم احتمال وجود دارد.

نقشینه با بیان اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم است و جمعه و شنبه وزش باد شدید در شرق کشور رخ می‌دهد، در خصوص آخرین وضعیت آب وهوایی پایتخت متذکر شد: تهران امروز در برخی ساعات بارش‌های پراکنده و ملایم دارد و بشینه دمای آن امروز ۱۸، فردا ۱۳ و پس فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و همچنین کمینه دمای امروز صبح شمیرانات ۷ و مهرآباد ۱۰ درجه است.

وی اضافه کرد: فردا و پس فردا پایتخت در برخی ساعات بارانی است و احتمال رعدوبرق در آن وجود دارد و امروز و امشب گاهی با وزش باد شدید مواجه است.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین