کد خبر: ۲۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
معاون سیاسی وزیر خارجه:
سید عباس عراقچی صبح امروز در گفت‌وگو با برنامه صبح بخیر ایران که از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شد، گفت: ما نه از ماندن دونالد ترامپ وحشت‌زده می‌شویم و نه از آمدن بایدن ذوق‌زده می‌شویم بلکه براساس منافع ملی خود تصمیم می‌گیریم و رفتار می‌کنیم.
ناطقان: سید عباس عراقچی صبح امروز در گفت‌وگو با برنامه صبح بخیر ایران که از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شد، گفت: آقای بایدن و تیم‌شان در مانیفستی که مطرح کرده‌اند اعلام کرده است که قصد بازگشت به برجام را دارد؛ راه برای بازگشت به برجام بسته نیست آنها میز را ترک کرده‌اند و می‌توانند به این میز بازگردند البته در این مسیر چالش‌هایی وجود دارد. در طول چهار سال گذشته واقعیت‌ها و تحولاتی رخ داده است که باید مدنظر قرار گیرد به آن توجه شود در مورد آن صحبت صورت گیرد و تفاهم انجام شود. این جور نیست که برجام یک دروازه‌ای باشد که هر کس بخواهد برود و سپس به آن باز گردد. یک قواعد و شرایطی وجود دارد.

عراقچی: نه از ماندن ترامپ وحشت‌زده و نه از آمدن بایدن ذوق‌زده می‌شویم


وی ادامه داد: همان طور که گفتیم راه برای بازگشت باز است اگر می‌خواهند مذاکره‌ای کنند این مذاکره در چارچوب میز 1+5 باید صورت گیرد و ما در این مسیر به منافع خود توجه داریم.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: ما اول باید منتظر بمانیم که آیا آقای بایدن سرکار می‌آید یا نه و بعد از آن آیا لابی‌های موجود در آمریکا از جمله لابی‌های رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهند که آمریکا سیاست‌ خود را تغییر دهد سپس باید ببینید که آنها چه رویکردی را در پیش می‌گیرند و ما براساس منافع خود تصمیم می‌گیریم که با تقاضای آمریکایی‌ها چگونه برخورد کنیم و همان طور که گفتم این امر نیازمند یکسری گفت‌وگو و مقدمات است. باید یکسری صحبت‌هایی صورت گیرد تا در مورد چگونگی بازگشت آمریکا به برجام به تفاهم برسیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین