کد خبر: ۲۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
برخی معتقدن این ورد جادوگرانه از زبان ارامی حدود ۳۰۰۰ سال قبل تاکنون باقی مانده و برخی آن را مرتبط با ماده جیوه می دانند.
ناطقان: به نظر آنان کلمه جیوه همان جه وه و جهوو و یهوه میباشد که نزد یهودیان همان خدا است.

اجی مجی لا ترجی؛ گــل بزن! - خبرورزشی



زبان آرامی عضوی از زبان‌های سامی است که بیش از ۳٬۰۰۰ سال قدمت دارد. زبان آرامی‌ها، زبان اداری امپراتوری‌ها و حتی کاهنان بوده‌است. زبان اصلی بخش عمده‌ای از کتاب‌های آسمانی دانیال و عزرا و زبان کتاب تلمود است. آرامی را زبان عیسی دانسته‌اند.

در فرهنگ غرب معادل اجی مجی لاترجی کلمه "آبراکادابرا" (به انگلیسی: Abracadabra)‏ است که در گذشته این باور بود که این واژه ویژگی های شفادهنده داره.
همچنین این کلمه واژه ای لاتین در عرفان کابالا است. به ادعای دن بروان در صفحه ۷۳۷ کتاب نماد گمشده به معنی "می‌گویم و می آفرینم" ـه که حسین شهرابی مترجم کتاب، اون رو معادل "اجی مجی لاترجی" دونسته.

این واژه برای اولین بار در قرن دوم به عنوان یک طلسم بکار رفت. اهل رم اعتقاد داشتند که این واژه می تواند دندان درد و بسیاری امراض دیگر را علاج نماید.

بیماران برای درمان بیماری خود این حروف را به شکل مثلث روی پوست و یا کاغذی شبیه به آن می نوشتند و آن را به دور گردن خود می‌بستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین