کد خبر: ۲۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
هند امروز (شنبه) یکی از دیپلمات‌های ارشد پاکستان را بابت حمله‌ای خنثی شده در جامو و کشمیر از سوی یک گروه شبه نظامی مستقر در پاکستان احضار کرد؛ اتهامی که اسلام آباد آن را رد کرده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه گفته بود که کشته شدن چهار عضو گروه شبه نظامی "جیش محمد" در نبرد مسلحانه با نیروهای امنیتی و کشف مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره از آنها نشان می‌دهد که این افراد به دنبال برنامه ریزی برای یک تخریب و حمله بزرگ در منطقه پیش از انتخابات محلی بودند.

وزارت امور خارجه هند گفت، مراتب اعتراض دولت دهلی نو به کاردار پاکستان اعلام شد.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: هند بار دیگر بر درخواست دیرینه خود از پاکستان مبنی بر تحقق کامل تعهدات بین‌المللی و تعهدات دو جانبه در اجازه ندادن به تبدیل قلمرویش به موضعی برای تروریست‌ها علیه هند تاکید می‌کند.

در همین حال، وزارت خارجه پاکستان نیز این اتهامات از سوی هند را رد کرد و آنها را بی پایه و اساس خواند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: ما این اقدامات را بخشی از تلاش‌های بی وقفه هند برای منحرف کردن توجه بین‌المللی از تروریسم دولتی در کشمیر تحت کنترل هند و حمایت مالی دولتی از تروریسم علیه پاکستان می‌دانیم.

تنش‌ها بین دو کشور از اوت گذشته میلادی و زمانی شدت گرفته که دولت مودی به خودمختاری کشمیر پایان داد. پاکستان نیز مدعی مالکیت کشمیر است.

اوایل ماه جاری میلادی، پاکستان اعلام کرد که شواهدی از اقدامات شبه نظامی‌گری در مرزهایش دارد که توسط هند حمایت مالی می‌شود تا سرمایه گذاری چین را هدف قرار داده و این عملیات از داخل افغانستان رهبری و هدایت می‌شود.

اما هند این اتهامات را "توهمات و تخیل" توصیف کرد.

هند قرار است در ماه جاری میلادی در جامو و کشمیر انتخاباتی در سطح منطقه‌ای برگزار کند که نخستین انتخابات از اوت سال گذشته میلادی و لغو وضعیت ویژه این منطقه به شمار می‌رود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین