کد خبر: ۲۵۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
يک متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: مصرف شکلات، قهوه و مواد شيرين کننده مورد استفاده در غذاهاي رژيمي در بروز سردرد و شدت يافتن آن موثر است.
ناطقان: دکتر رضا آمري نيا روز يکشنبه افزود: مصرف برخي مواد غذايي مانند شير گاو، پنير سفت و کهنه، کنسروهاي گوشت و ماهي، آجيل، انجير، خرما، کشمش و پياز نيز، در بروز سردرد و يا شدت يافتن آن در کوتاه مدت و دراز مدت موثر است.وي، با بيان اينکه علت اصلي سردرد گشادي يا تنگي عروق مغزي است، اظهار داشت: مصرف مشروبات الکلي، دخانيات، قرص هاي ضد بارداري و چربي هاي اشباع شده از ديگر علل بروز سردرد هستند.


سردرد
 


وي، درد عضلات گردن و پشت بدن را از علائم مهم بروز سردردهاي عصبي در فرد دانست و افزود: تقريبا 10 درصد سردردها را سردردهاي ميگرني تشکيل مي دهد که معمولا عوامل ژنتيکي نقش موثري در بروز آن دارند.

آمري نيا گفت: اگر سردرد مرتب پس از بيدار شدن از خواب بروز کند، نشان دهنده فشار خون بالا با بيماري هاي التهابي مغز در فرد است.

اين متخصص با اشاره به نقش تغذيه در کاهش بروز سردرد افزود: تغذيه مناسب و استفاده از سبزيجات و ميوه جات تازه نقش بسيار موثري در کاهش بروز سردرد در فرد دارد.

وي اظهار داشت: مصرف حبوبات همچون نخود و لوبيا، ماهي، زيتون، سير، زنجبيل، چغندر، خيار، هويج، کرفس، اسفناج و جعفري در کاهش بروز سردرد موثر هستند.

آمري نيا، با اشاره به اينکه ويتامين ها و مواد معدني مفيد در کاهش سردرد موثر هستند ،يادآور شد: مصرف ويتامين B12 و منيزيم به همراه ويتامين B6 از آنجا که سبب تجمع داخل سلولي منيزيم و تاثيرگذاري بيشتر آن مي شود در کاهش بروز سردردهاي ميگرني بخصوص در زنان تاثيرگذار است.

وي خاطر نشان کرد: مصرف کلسيم به همراه ويتامين D و روغن گل پامچال با دارا بودن خاصيت ضد التهابي نيز، در کاهش بروز سردرد نقش موثري دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین