کد خبر: ۲۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
نرخ بیکاری در بهار ۹۹ با کاهش ۱.۱ درصدی به ۹.۸ درصد رسید که از نظر برخی کارشناسان این آمار با واقعیت جامعه مطابقت ندارد.
ناطقان: محزون، مدیرکل نیروی کار و سرشماری مرکز آمار در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص نرخ بیکاری و نحوه محاسبه آن تصریح کرد: نرخ بیکاری در بهار ۹۹ با کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به بهار پارسال ۹.۸ درصد شده است و در مقابل، ۹۰.۲ درصد افراد جویای کار، شاغل بوده اند.

او در خصوص نحوه محاسبه این آمار ادامه داد: مبانی در خصوص تولید آمار بازار کار به تحلیل اقتصاد داخلی و مقایسه بین المللی بستگی دارد و مطابق با استانداردهای بین المللی است. برای تحلیل بازار کار شاخص های متفاوتی بررسی می شود و یکی از آنها شاخص بیکاری است.

این مقام مسئول افزود: جمعیت نیروی کار و نحوه مشارکت در بازار کار از جمله این شاخص ها است که بر اساس آن نرخ های شاخص بازار کار و نرخ بیکاری محاسبه می شود.

او بیان کرد: شاخص های کلیدی بازار کار  در ۱۷ شاخص دسته بندی شده اند که ۸تا ۹ شاخص در کشور ما بررسی و تولید می شوند.

مدیرکل نیروی کار و سرشماری مرکز آمار تصریح کرد: هر فردی که در تولید ناخالص ملی نقش داشته باشد، حتی به میزان یک ساعت در هفته، شاغل محسوب می‌شود.
آمار بیکاری با واقعیت جامعه مطابقت ندارد

در ادامه برنامه عزیزخانی، کارشناس بازار کار تصریح کرد: اعداد و ارقام مرکز آمار درباره نرخ اشتغال و بیکاری با واقعیت‌های جامعه تطابق ندارد.

او افزود: آمار بیکاری نه تنها نسبت به پارسال کاهش نیافته، بلکه امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شاغلان، دیگر فعال نیستند و با افزوده شدن این افراد به جمع بیکاران، نرخ بیکاری حدود ۲۴ درصد برابر می‌شود که نرخ بیکاری ۲۴ درصدی با واقعیت‌های جامعه تطبیق بیشتری دارد.
برچسب ها: نرخ بیکاری ، بهار ، شاغل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین