کد خبر: ۲۵۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
وزیر بهداشت ترکیه گفت: واکسن کووید-۱۹ ساخت چین رایگان است و بزودی اولین دوزهای واکسن را تحویل می‌گیریم.
ناطقان:  به گفته «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه، CoronaVac واکسن کووید-۱۹تولید شده در چین است و در حال حاضر تحت آزمایشات انسانی در ترکیه قرار دارد و به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.


                                                   عرضه رایگان واکسن چینی کرونا در ترکیه



وی افزود: ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید شده توسط شرکت Sinovac در حال انتقال به کشور است.

روند نظارت بر اثربخشی این واکسن هنوز در ۲۵ مرکز در ۱۲ شهر ترکیه در حال انجام است و به افراد داوطلب تزریق می‌شود. تاکنون ۷۲۶ نفر از کادر درمان واکسن را دریافت کرده‌اند و در مجموع ۱۲۳۷ دوز واکسن تزریق شده است.

وزیر بهداشت ترکیه تاکید کرد: تمام مراحل قانونی این واکسن به پایان رسیده است و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن هستند.

این واکسن درصورتیکه فاز ۳ آزمایشگاهی را پشت سر بگذارد به گروه های پرخطر از جمله افراد مبتلا به بیماری های مزمن تزریق می شود. به گفته کوجا ممکن است تا ۵۰ میلیون دوز از این واکسن دریافت شود.

وزیر بهداشت ترکیه تاکید کرد که این واکسن رایگان خواهد بود اما داروخانه ها مجاز هستند واکسن های دیگری را که اکنون در مرحله تولید هستند در صورت دریافت مجوز به فروش برسانند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، مقامات ترکیه به تازگی اعلام کردند که غیر از کادر درمانِ داوطلب، سایر شهروندان نیز می توانند برای آزمایشات انسانی واکسن CoronaVac اقدام کنند. ارزیابی اولیه واکسن حاکی از آن است که به غیر از بروز احساس خستگی، سردرد و درد عضلانی هیچ عارضه جانبی جدی دیگری همراه نداشته است. ترکیه قصد دارد در این آزمایش ۱۲ هزار و ۴۵۰ داوطلب را واکسینه کند.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین