کد خبر: ۲۵۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین اخبار از تسهیلات جدید کرونایی، توضیحاتی داد.
ناطقان: حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به جزئیات جدید از تسهیلات جدید کرونایی، اظهار کرد: دولت به صورت هدفمند در قالب دو طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شدند قصد حمایت دارد.

شمس ادامه داد: به همین منظور وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر یک از اعضای خانوار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: افرادی که روز گذشته به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کردند، پیامکشان پذیرش می‌شود. ۱۱ میلیون خانوار و به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول این دو طرح جدید حمایتی دولتی هستند.

 رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگرانی که درآمد ثابت ندارند این دو کمک دولتی را دریافت می‌کنند، بازنشستگان به دلیل این که درآمد ثابت دارند مشمول این دو طرح نیستند؛ همچنین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد شامل این دو طرح هستند. رانندگان تاکسی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند مشمول دریافت وام یک میلیونی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی هستند.

شمس با اشاره به اینکه بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت نام از سوی متقاضیان ندارد، بیان کرد: وزارت رفاه مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه ۲۳ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت شد، ادامه داد: ملاک ما همان اطلاعاتی است که در فروردین ماه گردآوری شده است. سرپرستان خانواری که خودشان و یا یکی از اعضای خانواده شان شاغل باشد مشمول این دو طرح نیستند.

وی یادآور شد: افرادی که روز گذشته به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کردند، پیامکشان پذیرش می‌شود. در فروردین‌ماه از هر سرپرست خانوار بیش از ۳ پیامک دریافت کردیم و بیش از ۷۵ میلیون پیامک به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال شد. ملاک و معیار ما همان اطلاعاتی است که در فروردین ماه برای دریافت وام یک میلیون تومانی در سیستم ما ثبت شده است.کدملی اگر به صورت فارسی باشد بهتر است و اگر کد ملی به زبان انگلیسی باشد کمی مشکل ایجاد می‌کند.

شمس تصریح کرد:سرپرستان خانواری که خودشان و یا یکی از اعضای خانواده شان شاغل باشد مشمول این دو طرح نیستند.افرادی که روز گذشته به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کردند، پیامکشان پذیرش می‌شود.

وی گفت: در فروردین‌ماه از هر سرپرست خانوار بیش از ۳ پیامک دریافت کردیم و بیش از ۷۵ میلیون پیامک به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال شد. کدملی اگر به صورت فارسی باشد بهتر است و اگر کد ملی به زبان انگلیسی باشد کمی مشکل ایجاد می‌کند.

شمس افزود: به تمام کسانی که وام یک میلیون تومانی تعلق میگیرد کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی که به مدت ۴ ماه بابت به هر یک از اعضای خانوار واریز می‌شود، هم تعلق می‌گیرد. ارسال پیامک به ۶۳۶۹ فقط برای وام یک میلیون تومانی است و کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به هیچ اقدامی از سوی متقاضیان ندارد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش بیمه‌ای هستند مشمول دریافت این دو طرح نیستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که بعد از ارسال پیامک پشیمان شدند در هفته آینده منتظر پیامک از سرشماره v.refah باشند تا بعد از آن برای آنها تصمیم گیری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین