کد خبر: ۲۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
رییس جمهور:
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهار کرد: اگر اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود. ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند. دولت آینده آمریکا می‌تواند اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی و سیاست‌های نادرست چهار سال گذشته دولت قبلی آمریکا را محکوم و جبران کند.
ناطقان:  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک روز بسیج و سالروز فرمان امام خمینی۰ره) در سال ۵۸ گفت: بسیج در همه دوران و در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کند و بسیج یکی از یادگارهای مهم امام راحل است که همیشه می‌توانیم از این یادگار برای حفظ استقلال، منافع ملی، رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.



رییس جمهوری ادامه داد:  وقتی شرایط نامساعدی مانند زلزله و سیل پیش  می‌آید یکی از نیروهایی که باسرعت به صحنه می شتابد همین نیروی بسیج است که امیدواریم روزبه‌روز بتوانند به خدمات خود نسبت به این مردم بزرگوار کشور ادامه دهند.

روحانی با سپاسگزاری و تشکر ویژه از ملت ایران بابت مقاومت، اظهار کرد: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود.

وی با اشاره به اینکه دو دفاع مقدس داشتیم، گفت: یکی دفاع مقدس ۸ ساله  برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی و برابر ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

روحانی اضافه کرد: در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرار گرفته بود بلکه با استقامت توانست به پیروزی دست یابد. در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد. این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادرکنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد:  یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در این جنگ اقتصادی در دوران ترامپیست است. این آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ علیه دولتها و ملت‌های مستقل انجام داد.

 رییس جمهوری اضافه کرد: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی‌اش بود، سیاست‌های غلط بهداشتی و اقدام نژادپرستانه اش و غیرقابل اعتماد بودن برای همه بود. هم برای خارج و هم برای داخل. برای همه غیرقابل اعتماد بود. آدمی که امروز حرف می‌زند آیا یک ثانیه بعد به آن عمل می‌کند یا بلافاصله با توییتر بعدی راه و مسیر دیگری را انتخاب می‌کند. مسیر عوام فریبانه پوپولیست را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و سر مردم منطقه کوتاه شد.

روحانی اظهارداشت: دولت آتی آمریکا باید کارهای بزرگی را انجام بدهد و در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد، بتواند تا حدی شرایط را جبران کند و جبران اشتباهات گذشته را انجام دهد.

 وی یادآورشد: ما امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌هایش سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی ترامپ را به صراحت محکوم کند و سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول ۴ سال اعمال کرد را جبران کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها ما تأکید کردیم تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام، تعهدات بین المللی دربرابر تعهدات بین المللی است.

 روحانی افزود: اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مسئله بسیار آسان است. ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند. هم ما به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم، هم آمریکا به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردد. این می تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر بدهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند باز شود ملت بزرگ ایران با مقاومت بزرگ خودش این دستاورد را در صحنه بین‌المللی امروز مشاهده می‌کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین