کد خبر: ۲۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافت که دلیل آن کاهش شدید تقاضا برای نفت در بازار جهانی بوده است.
ناطقان: به نقل از بلومبرگ، در حالی که عربستان در سپتامبر سال گذشته و بنا به اعلام اداره آمار این کشور 77.3 میلیارد ریال سعودی صادرات داشته است، اما برای امسال این رقم به 53.3 میلیارد ریال سعودی معادل 14.2 میلیارد دلار رسیده است.

صادرات نفت عربستان نیز همگام با دیگر صادرات این کشور کاهش چشم‌گیری داشته و با 39 درصد سقوط به 35 میلیارد ریال رسیده است.

صادرات غیرنفتی عربستان در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9.3 درصد کاهش یافته و به 18 میلیارد ریال سعودی رسیده است.

صادرات لاستیک و پلاستیک عربستان در این ماه 13.4 درصد کاهش داشته که بیشترین سهم از سقوط صادرات غیرنفتی عربستان مربوط به همین تولیدات بوده است.

سهم صادرات نفت از کل صادرات عربستان از 74 درصد در سپتامبر سال گذشته به 65.8 درصد در سال جاری رسیده است.

پس از چین، آمریکا و امارات هم بزرگ‌ترین مقصد صادرات کالاهای عربستان از جمله نفت در ماه سپتامبر بوده‌اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین