کد خبر: ۲۵۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
ابتدا تکه های مرغ را همراه 1 عدد پیاز خرد شده و چند حبه سیر داخل آب در حال جوش میریزیم تا پخته شوند ، تا مرغ ها آماده شوند برنج را جوشانده و آبکش می کنیم و هویج ها را با رنده درشت رنده کرده و پیاز ها را هم بصورت نوارهای بلند و باریک خرد می کنیم و با یکدیگر تفت می دهیم ....
ناطقان: مواد لازم برای تهیه هویج پلو با مرغ:
 مرغ      4 تکه
هویج      4 عدد
 پیاز      2 عدد
 برنج      4 پیمانه
 کره      10 گرم
قارچ     3 عدد
کدو     1 عدد
روغن ،نمک ، فلفل ، زعفران     به مقدار دلخواه



طرز تهیه هویج پلو, پخت هویج پلو با مرغ



دستور تهيه :
ابتدا تکه های مرغ را همراه 1 عدد پیاز خرد شده و چند حبه سیر داخل آب در حال جوش میریزیم تا پخته شوند ، تا مرغ ها آماده شوند برنج را جوشانده و آبکش می کنیم و هویج ها را با رنده درشت رنده کرده و پیاز ها را هم بصورت نوارهای بلند و باریک خرد می کنیم و با یکدیگر تفت می دهیم تا پیاز ها طلایی شوند سپس نمک و فلفل و زعفران را به مخلوط پیاز و هویج اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم و در تابه را می گذاریم تا بخوبی پخته شوند ، سپس مرغ های پخته شده را با کمی روغن تفت می دهیم و یا در دمای بالای فر در فر می گذاریم تا کمی برشته شوند ، پیاز و سیر را از آب مرغ خارج می کنیم ، قارچ ها و کدو را همراه کمی فلفل به آب مرغ اضافه می کنیم و می گذاریم تا کمی غلیظ شود .

 


آب مرغ را صاف کرده و 4 تا 5 قاشق از آن را به مخلوط پیاز و هویج اضافه می کنیم ، مخلوط سبزیجات را بصورت سنتی لابه لای برنج ریخته و برنج را دم می کنیم و در آخر مقداری کره و زعفران روی آن می ریزیم و تکه های مرغ را اضافه می کنیم .
برچسب ها: هویج پلو ، ناطقان ، مرغ ، غذا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین