کد خبر: ۲۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
وزیر خارجه الجزایر در جریان سفری رسمی به ابوجا با همتای نیجریه‌ای خود دیدار و رایزنی کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، صبری بوقدوم، وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفر رسمی دو روزه خود به نیجریه که بنا به درخواست جفری اونیاما، وزیر خارجه این کشور صورت گرفت، شماری از پرونده‌های بین‌المللی مشترک و در رأس آن مسأله انرژی را مورد بررسی قرار داد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این سفر زمینه را برای تقویت همکاری میان دو کشور الجزایر و نیجریه به ویژه در زمینه‌های انرژی، تجارت، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری‌ و آموزش عالی فراهم خواهد کرد و فرصت جدیدی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف به وجود می‌آورد.

وزارت خارجه الجزایر در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، این سفر فرصت خوبی برای وزرای خارجه دو کشور برای تبادل دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و رایرنی در مورد مواضع خود به ویژه در داخل اتحادیه آفریقا و سایر محافل بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

طبق گزارش این بیانیه، صبری بوقدوم در چهل و هفتمین دور شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که قرار است در ۲۷ و ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ (جمعه و شنبه) در نیامی برگزار شود، شرکت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین