کد خبر: ۲۵۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
رئیس هیات مدیره انجمن علمی طب اورژانس، گفت: توزیع بیماران کرونایی در بیمارستان های تهران متوازن شده است.
ناطقان: نادر توکلی، با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفراز افراد سالم در منطقه ۱۸ تست پی سی آر داده اند که ۹۵ تست مثبت اعلام شده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که تماس با فرد آلوده هفت تا ۱۰ روز بعد وارد فاز وایرال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بودجه برای انجام تعداد تست‌های بیشتر، گفت: اقدام به انجام تست از افرادی نمودیم که یکی از اعضای درجه یک خانواده آنها مبتلا به کووید ۱۹ بود و چون دقت پی سی آر اکنون ۶۵ درصد است، لذا از این ۲۵۰ نفر می‌توان گفت که ۱۵۰ نفر آلوده هستند.

توکلی با اشاره به اینکه بیشترین شیوع در جمع‌های خانوادگی و دورهمی ها مشاهده می‌شود، افزود: اگر پروتکل‌ها رعایت و دورهمی ها حذف شود، بیشترین تأثیر را در کنترل بیماری دارد.

وی ضمن بیان مشکلات ناشی از بحران کووید ۱۹ برای کادر پزشکی، ادامه داد: ترکیب توزیع بیمار برای مدیریت در تهران متوازن شده است به طوری که ۳۵ تا ۳۷ درصد بیماران کرونایی را بخش دولتی، ۳۰ تا ۳۳ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد هم نهادهای عمومی غیردولتی مثل نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی پوشش می‌دهند.

توکلی با اشاره به اینکه در تهران بالغ بر ۷ هزار بیمار کرونایی نیازمند بستری بودند، اظهار کرد: توسعه اورژانس و بهره مندی از متخصصان طب اورژانس در مدیریت درمان کمک کننده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اظهار تأسف از اینکه رشته طب اورژانس مغفول واقع شده است، ادامه داد: اقبالی برای انتخاب این رشته وجود ندارد که این امر در دراز مدت مشکل ساز خواهد بود و نوع نگاه سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی پزشکان برای ما مهم است و بخشی از توانمندی‌های حوزه رشته ما برای تعاملات آموزشی کمک کننده بوده و می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: درآمدها یک چهارم شده و مالیات‌ها افزایش داشته است و در بهترین حالت اگر کارکرد یک همکار متخصص طب اورژانس در بیمارستان ۸۰ میلیون باشد در نهایت آنچه دست پزشک را می‌گیرد ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان خواهد بود که کمر همکاران را شکسته است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین