کد خبر: ۲۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
دفتر مطبوعاتی رئیس‌جمهور ارمنستان از سفر وی به روسیه به منظور انجام دیداری خصوصی با اعضای جامعه ارمنیان مهاجر در مسکو خبر داد.
ناطقان: بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری ارمنستان، «آرمن سرکیسیان»، رئیس‌جمهور این کشور امروز (شنبه) برای انجام دیداری خصوصی با اعضای جامعه ارمنیان مهاجر به مسکو سفر کرد.


رئیس‌جمهور ارمنستان به روسیه سفر کرد



به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، این دیدار در ادامه مذاکرات سرکیسیان با نمایندگان این جامعه انجام خواهد شد.

دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری ارمنستان همچنین گفته سرکیسیان قرار است در خصوص آخرین تحولات ارمنستان و منطقه «قره‌باغ کوهستانی» در جریان این سفر به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ با وساطت روسیه بامداد سه‌شنبه (۲۴ آبان) یک توافق آتش‌بس را به امضا رساندند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

این توافق در حالی امضا شد که مجلس سنای فرانسه چهارشنبه هفته گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست منطقه قره‌باغ کوهستانی را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان بوده و در جنگ اول قره‌باغ به اشغال نیروهای ارمنی درآمده است، به عنوان یک جمهوری مستقل به رسمیت بشناسد (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر روسیه نیز نیرو‌های حافظ صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده و طبق گزارش‌هایی، آتش‌بس در این منطقه همچنان برقرار است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین