کد خبر: ۲۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
رشد موالید در ۶ ماه نخست اول سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش چشمگیری داشته است.
ناطقان: بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال، در ۶ ماه نخست سال ۹۹؛ ۵۸۰ هزار و ۶۶ ولادت ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش داشته است.

در تابستان سال جاری ۳۰۰ هزار و ۵۹ ولادت و در سه ماه بهار ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ ولادت ثبت شده است که این آمار در تابستان سال گذشته ۳۱۵ هزار و ۱۷۰ ولادت و در بهار سال ۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۸۹ ولادت بوده است، این در حالی است که در سال ۹۸ در مجموع یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نوزاد در کل کشور به دنیا آمده که سال ۹۷ این آمار یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۹۱ نوزاد بوده است.

با بررسی این آمار‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که هر سال در مقایسه با سال گذشته با کاهش نرخ فرزند آوری و جمعیت رو به رو هستیم، در حالی که زنگ خطر جمعیت ایران چندین سال می‌شود که به صدا در آمده است.

جالب است بدانید که در سال ۹۵، یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۳ ولادت ثبت شده است که از میان این آمار ۷۸۶ هزار و ۹۶ نوزاد پسر و ۷۴۱ هزار و ۹۰۷ نوزاد دختر بوده است.
برچسب ها: کاهش رشد ، موالید ، تولد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین