کد خبر: ۲۵۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
سفیر ایران در صنعاء و وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های پزشکی و بهداشتی تاکید کردند.
ناطقان:  «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء، با «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.


تقویت همکاری‌های ایران و یمن در بخش‌های پزشکی



دو طرف در جریان این نشست مشترک، راه‌های همکاری بهداشتی بین دو کشور و تقویت این بخش را بررسی کردند.

ایرلو اعلام کرد که ایران آمادگی همکاری با یمن در بخش‌های پزشکی و بهداشتی است.

همچنین وزیر بهداشت یمن از تمایل این کشور برای استفاده از تجربیات ایران در زمینه‌های بهداشتی از جمله مراقبت‌های پزشکی اولیه، کار در جامعه و دسترسی به خدمات بهداشتی در روستاها و مقابله با بیماری‌های واگیر تاکید کرد.

وی در این دیدار گزارشی از حجم خسارت‌های وارد شده به زیر ساخت‌های بخش بهداشت این کشور بر اثر حملات ائتلاف سعودی را ارائه کرد و گفت که بر اثر این حملات و تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، ۴۰۰ مرکز بهداشتی و تأسیسات بیمارستانی تخریب شده است.

المتوکل بیان کرد که ائتلاف متجاوز سعودی باعث شیوع بیماری‌های واگیر دار در یمن شده است و نمی‌گذارد تجهیزات پزشکی به دست این کشور برسد.

وی در ادامه از حمایت‌های بهداشتی و پزشکی ایران از یمن قدردانی کرد. المتوکل همچنین ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: یمن ، ایران ، ناطقان ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین