کد خبر: ۲۵۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، اواخر روز شنبه صدای شش انفجار در اسمره، پایتخت اریتره به گوش رسید. این در حالی است که درگیری‌ها در مجاورت اریتره یعنی منطقه تیگرای اتیوپی ادامه دارد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل ماه جاری میلادی نیز دو موشک از استان تیگرای در شمال اتیوپی به سمت اریتره شلیک شد؛ این منطقه جدا شده همچنان با آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی درگیر است. این راکت‌ها در اسمره، پایتخت ارتیره سقوط کردند.



وقوع چندین انفجار در پایتخت اریتره


هم‌زمان با شنیده شدن صدای انفجارهای جدید در اسمره، وزارت خارجه آمریکا از شهروندان کشورش خواسته از سفر غیرضروری به اریتره خودداری کنند.

درگیری‌ها در شمال اتیوپی اوایل نوامبر سال جاری میلادی و پس از آن آغاز شد که دولت فدرال، "جبهه آزادی بخش خلق تیگرای" را که حزب حاکم در منطقه مذکور است به حمله به یک پایگاه نظامی محلی متهم کرد.

نیروهای مسلح اتیوپی عملیاتی را در این منطقه به راه انداختند. دفتر نخست وزیری اتیوپی در تیگرای و برای یک بازه شش ماهه وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

 در جریان افزایش تنش‌ها در منطقه بیش از ۴۳ هزار نفر مجبور شدند به سودان فرار کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین