کد خبر: ۲۵۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: طی ماه‌های آینده دما نیم تا یک درجه کمتر از نرمال خواهد بود.
ناطقان: احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور  درباره آخرین وضعیت بارش کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۳۴.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۴۰.۵ میلی متر و بلندمدت ۳۴.۳ میلی متر بوده که این امر بیانگر کاهش ۲ دهم میلی متری بارش نسبت به دوره نرمال است.

وی با اشاره به اینکه شرایط برف و بارندگی در حوزه زاگرس مرکزی بهبود یافته است، افزود: این درحالی است که کم بارشی نسبی را در کل کشور داریم و همچنان بارش در استان گیلان و لرستان کمتر از نرمال است.

وظیفه درباره آینده بارش در کشور بیان کرد: اغلب مدل‌های جهانی برای نیمه دوم آذر و زمستان کم بارشی پیش بینی کرده است، اما تاکنون آنچه رخ داده به شرایط نامطلوب پیش بینی شده نرسیدیم.

وظیفه درباره آخرین وضعیت دمای کشور بیان کرد: بنابر مدل‌های اقلیمی در نیمه غربی کشور دما ۱ تا ۱.۵ درجه بالای نرمال و نیمه شرقی ۱ تا ۱.۵ درجه کمتر از نرمال است که با این وجود در مجموع شرایط نرمالی قرار داریم.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه در ماه‌های آینده دما نیم تا یک درجه کمتر از نرمال است، گفت: این مقدار آنامولی یا بی هنجاری برابر با دمای کل کره زمین است که به دلیل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دمای کره زمین یک درجه کمتر از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان تصریح کرد: با وجود بارش‌های اخیر تاکنون خشکسالی چندانی در کشور نداریم.
برچسب ها: پیش بینی ، دما ، نرمال
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین