کد خبر: ۲۵۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
کورش تشت‌زر، بازیکن سابق استقلال درباره دیدار این تیم مقابل پیکان یادداشتی نوشت.
ناطقان: در زمینی که استاندارد لازم بازی در لیگ حرفه ای را ندارد به نفع تیم‌هایی مثل پیکان است که پرتعداد در زمین خودی اقدام به خطا های متعدد برای از جریان انداختن بازی و حریف را وادار به ارسال‌های بلند و بی‌هدف می‌کنند. در چنین دیداری باید تاکتیک مناسباتخاذ می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد. استقلال مشکل اساسی در خط هافبک دارد و کلاً از تاکتیک و خلاقیت خبری نیست و بازیکنان سردرگم هستند.

وریا و میلیچ دچار سردرگمی تاکتیکی بودند؛ وریا در جریان بازی نبود و میلیچ هم سردرگم بود. وظایف بازیسازی ریگی ‌و شجاعیان برعکس شده بود و داریوش عقب تر از ریگی توپ می گرفت و به نوعی ریگی از بازی خارج بود. در واقع ریگی که فصل قبل از بهترین‌های تیم بود حالا به یک بازیکن معمولی و خنثی تبدیل شده است.

نادری و موسوی بازی به بازی بیشتر در تیم جا می‌افتند ولی تا زمانیکه آن‌ها از میانه های زمین اقدام به ارسال کنند، این رفتارشان فایده‌ای ندارد چراکه بدلیل نبودن بازیکن بلند قامت در خط حمله توپ‌ها به دیوار دفاعی حریف می‌خورد و برمی‌گشت. هر زمان استقلال توانست  با دور زدن مدافعان کناری حریف اقدام به سانترهای مواج کند قدری خطرناک ظاهر شد. فقدان یک هافبک که به بازی ریتم دهد و آهنگ تهاجمی تیم را مثل یک رهبر ارکستر هماهنگ کند برای استقلال از نان شب واجب تر است.
در چنین زمین‌هایی باید بیشتر شوت زد و در یک سوم زمین حریف قدری پر ریسک‌تر بازی کرد و ترکیبی از پاس‌های ریسکی در عمق و گرفتن پنالتی و خطا پشت محوطه جریمه در نهایت مثل دیدار قبل جواب می‌داد، اما استقلال این کار را انجام نداد.

 در نیمه اول دو ضربه ایستگاهی خطرناک گرفتیم ولی ادامه دار نبود. مهدی قایٔدی اکثراً پشت به دروازه حریف توپ گرفت و مجبور به پاس به عقب می‌شد ولی در اواخر بازی که رو به دروازه صاحب توپ شد خطرناک ظاهر شد. عجیب است چرا کادر فنی از قابلیت های مثبت بازیکنانش استفاده بهینه نمی‌کند. استقلال اگر دوتا نود دقیقه هم بازی می‌کرد، باز هم گل نمی‌زد و به قول معروف دروازبان حریف حتی زمین نخورد. تعویض‌ها دیر انجام می‌شود و وقتی در چنین زمینی بازی میکنی و رو به ارسال‌های بلند و بی هدف می‌آوری باید بازیکن بلندقاتی مثل دانشگر و... زوتر به بازی گرفته شوند.
فکری که خودش شوتزن قابلی بود باید از بازیکنان بخواهد که شوت بزنند و برای استقلال مناسب نیست که بازیکن شوتزن ندارد. نداشتن پلن های تاکتیکی مختلف در شرایط مختلف برای تیمی مثل استقلال یک ضعف اساسی است که نگران کننده است. همچنین چرا کادر فنی تیم از بازیکنان بیشتر اخطار و اخراج و دچار محرومیت می شوند؟ این موضوع نیز جای پرسش دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین