کد خبر: ۲۵۴۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
حفظ جان کارگران وظیفه قانونی و اعتقادی من است!
در این بین استعفا پیشکش، هنوز علی ربیعی بعنوان فردی که حفظ ایمنی کارگران را وظیفه شرعی و قانونی اش اعلام نمود، حاضر به یک عذرخواهی رسمی از جامعه کارگری نشده است
ناطقان: مسئله ارتقاء ایمنی در محل کار و بالطبع حفظ سلامت کارگران یکی از موضوعاتیست که همواره با وقوع حوادثی تلخ و قربانی شدن یک یا چند تن از هموطنانمان به کانون توجهات می آید و بعد از مدتی با فروکش کردن احساسات عمومی، قائدتا حساسیت ها هم نسبتا به این حوزه کمتر می شود.

چندی قبل بود که حسین طلا با احضار وزیر کار به صحن علنی مجلس، پیرامون "ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران" و كشته شدن تعدادي از هموطنان در معدن پاوه دانا، ربیعی را به چالش کشید و البته وزیر کار هم با نطقی زیرکانه و احساسی گفت: حفظ سلامت جانی کارگران را نه تنها وظیفه قانونی خود می‌دانم بلکه طبق رویکرد اعتقادی خود٬ این مسئله را بسیار مهم و یک موضوع انسانی می‌دانم و باید با برنامه‌های بسیار خوب از این موضوع از حوادث ناشی از کار جلوگیری شود.

هنوز چند ساعتی از خلاصی ربیعی از دریافت کارت زرد نگذشت که خبری مبنی بر کشته و زخمی شدن چند کارگر در کارخانه فولاد خراسان منتشر شد و علت این اتفاق نیز ریختن مواد مذاب بر روی سر کارگران نگون بخت اعلام شد.

البته دومینوی حوادث دلخراش برای کارگران به همین جا ختم نشد و چند روز قبل خبر دیگری از انفجار در "ذوب آهن اصفهان" بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و بدین سان چند کشته و زخمی دیگر هم به جمع قربانیان فضای ناایمن "کارگری" اضافه شد.

در این بین استعفا پیشکش، هنوز علی ربیعی بعنوان فردی که حفظ ایمنی کارگران را وظیفه شرعی و قانونی اش اعلام نمود، حاضر به یک عذرخواهی رسمی از جامعه کارگری نشده است و البته این موضوع از چشم وکلای ملت پنهان نماند و "منصوری بیدکانی (عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس" در مصاحبه ای گفت: وزارت تعاون باید این موضوع را به دقت پیگیری کند. ما به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر کتبی خواهیم داد و اگر وزیر کار درایت لازم را به خرج ندهد و برخورد قاطع با مقصران حادثه صورت نگیرد، وزیر را با استیضاح مورد خطاب قرار می دهیم؛ زیرا وظیفه ما دفاع از حقوق کارگران است. اگر برخورد وزیر کار با این حادثه، برخوردی صحیح و توام با مدیریت نباشد، قطعا به استیضاح وی منجر خواهد شد.




مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
دست از سر وزیر ما بردارید
خجالت داره
میایم گوشتونو میپیچونیماااا
طرفدار دولت بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
علی ربیعی ذاتا یه چهره "امنیتیه"
عجیبه که انقد به "امنیت" کارگرا بی توجهه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین