کد خبر: ۲۵۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
شهردار بیرجند از ساماندهی مرکز جمع آوری پسماند این شهر با اعتبار ۸ میلیارد تومان خبرداد.
ناطقان: محمدعلی جاوید عصر شنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف اظهار کرد: بودجه شهرداری از ۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۶، اکنون به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های شهرداری بر مناطق کمتر توسعه یافته است، بیان‌کرد: بزرگترین پروژه فرهنگی شهر نیز پروژه فرهنگسرای بیرجند است که تاکنون برای آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که حتی یک ریال آن هم اعتبار دولتی نبوده است.

جاوید با بیان اینکه ایجاد مرکز بیرجند شناسی نیز از دیگر پروژه‌های شهرداری بیرجند است، افزود: برای این پروژه ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری نیز مرکز جمع‌آوری پسماندهای شهری با ۸ میلیارد تومان سامان‌دهی شد، اظهار کرد: ساخت پارکینگ طبقاتی حکیم‌نزاری، طرح میدان آیت الله عبادی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، طرح میدان شهید سلیمانی، پارک جنگلی و طرح بند دره و … از دیگر برنامه‌های شهرداری بیرجند است.

شهردار بیرجند ادامه‌داد: ۱۱ هکتار هم برای ساخت میدان در وسط شهر برای اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌ها و همچنین استفاده به عنوان پارک در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با انتقاد از عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: افزایش قیمت‌ها سبب شده تا شرایط زندگی و معیشتی خانواده‌ها با سختی مواجه شود و حتی کمک‌های صد هزار تومانی هم تاثیری نخواهد داشت.

عبدالرزاق‌نژاد همچنین با تأکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی، افزود: در دوره پنجم، متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی بیرجند یا برگزار نشده و یا هم بسیار محدود بوده است، در حالی که برگزاری این جلسات بسیاری از معضلات فرهنگی را حل می‌کند.

مرتضی یزدان شناس عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز اشاره‌ای به بحث زمین‌های ۴۳۵ هکتاری واگذاری شده توسط راه و شهرسازی برای اسکان ۴۲ هزار نفر در منطقه زعفرانیه بیرجند اشاره‌کرد و گفت: متأسفانه این زمین‌ها روی گسل قرار دارد.

رضا حسنی صفت عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز در این دیدار از خشک شدن بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ اصله درخت در پادگان بیرجند گلایه کرد و یادآورشد: احتمالاً این درختان به صورت عمدی خشک می‌شود تا تغییر کاربری آن راحت‌تر باشد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین