کد خبر: ۲۵۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
وزیر دفاع ترکیه گفت: فرآیند کنترل و آمادگی ترکیه برای سامانه موشکی اس-۴۰۰ طبق آنچه برنامه‌ریزی شده بود، ادامه دارد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، "خلوصی آکار" حین بحث‌های مربوط به بودجه ۲۰۲۱ در پارلمان به قانون‌گذاران گفت: فرآیند خرید اس-۴۰۰ با در نظر گرفتن ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و فناورانه دنبال می‌شود.

آمریکا به طور رسمی در ژوئیه ۲۰۱۷ ترکیه را به خاطر تصمیم این کشور مبنی بر خرید  سامانه پدافند هوایی پیشرفته روسیه، از برنامه مشترک جنگنده حمله F-۳۵ حذف کرد.

آکار همچنین گفت که مجموع ۲۰ هزار و ۶۱۰ پرسنل از زمان کودتای ناکام ۲۰۱۶ تحت رهبری سازمان تروریستی فتح‌الله  (FETO)، از ارتش ترکیه اخراج شده‌اند.

گروه تروریستی فتو و رهبر مستقر در آمریکای آن "فتح‌الله گولن"، کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه را برنامه‌ریزی کرد که ۲۵۱ کشته و نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ زخمی بر جا گذاشت.

ترکیه فتو را به مبارزات طولانی‌مدت برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ در نهادهای ترکیه به ویژه ارتش، پلیس و دادگستری متهم می‌کند.

آکار همچنین از موضع یونان در مورد مسئله مدیترانه شرقی انتقاد کرد.

وی گفت: یونان کشوری است که می‌خواهد تنش‌ها در مدیترانه را تشدید کند. از طرف دیگر ما از همان ابتدا به حمایت از نشست‌های اکتشافی و اعتمادسازی و ابتکار نشست‌های اضافی دبیرکل ناتو، ادامه داده‌ایم.

رهبران ترکیه مکرراً تأکید کرده‌اند که آنکارا طرفدار حل تمام مشکلات برجسته در منطقه از طریق قانون بین‌المللی، روابط همسایگی خوب، گفت‌وگو و مذاکره است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین