کد خبر: ۲۵۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا وضعیت بیماران مبتلا به کرونا و شیوع این بیماری را حادتر می‌کند، گفت: سوخت مازوت و تولید ذرات معلق از وسایل نقلیه دو علت عمده آلودگی هوای تهران است.
ناطقان: پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح رسمی دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی در همه کلان‌شهرها با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک انجام می‌گیرد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا در شیوع حاد کرونا تأثیر دارد و وضعیت بیماران را وخیم‌تر می‌کند.

شهردار تهران گفت: باید برای مقابله با آلودگی هوا توجه جدی‌تری شود. تولید ذرات معلق ارتباط مستقیم با وسایل نقلیه و سوخت مازوت مصرفی توسط صنایع و نیروگاه‌ها دارد که باید در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

حناچی خاطرنشان کرد: توسعه بوستان‌ها در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس 17 پارک عمومی در این دوره از شهرداری افتتاح و تا پایان مدیریت در تلاشیم 17 پارک دیگر هم افتتاح کنیم.

وی گفت: فضاهای تاریخی مانند میدان امام خمینی(ره) و لاله‌زار نیز اقدامات جهت بهره‌برداری و برنامه‌های جدید در آن انجام خواهد گرفت.

توسعه متروی شهرهای اقماری تهران

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار نیز در جمع خبرنگاران گفت: امروز دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر با استاندارد مطلوب ساخته شده و جهت استفاده عموم افتتاح شد.

وی گفت: مهمترین مؤلفه‌ها در کاهش آلودگی، توسعه خطوط ریلی و مترویی است که بر همین اساس تلاش شده برای شهرهای پیرامونی استان تهران اقداماتی صورت گیرد.

محسنی بندپی گفت: ورامین، پیشوا و قرچک تا سه ماه آینده حمل و نقل ریلی آن چهار بانده خواهد شد و برای غرب تهران و در واقع در شهریار، قدس،‌ ملارد و پرند و همچنین رباط‌کریم تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران در دستورکار است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت متروی پرند از طریق تهاتر و تأمین بودجه 1400 صورت می‌گیرد و شهرداری پرند نیز زمینی را برای راه‌اندازی ایستگاه دراختیار شهرداری قرار می‌دهد که ان‌شاءالله اقدامات لازم هر چه سریع‌تر انجام می‌گیرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین