کد خبر: ۲۵۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
معاون ریاست جمهوری ترکیه گفت که کشورش در راستای منافع مردم ترکیه گام خواهد برداشت و هراسی از تحریمهای آمریکا ندارد.
ناطقان: معاون ریاست جمهور ی ترکیه گفت که آنکارا از تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده هراسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «فواد اوکتای» معاون ریاست جمهوری ترکیه در سخنرانی در مجلس این کشور گفت: «مثل همیشه ما در راستای منافع ملت خود خواهیم بود.ما از تحریم یک جانبه ایالات متحده نمی‌ترسیم. ترکیه با این تحریم‌ها دلسرد نخواهد شد.»

اوکتای از ایالات متحده خواست به جای تحریم تحریم‌ها، با ترکیه مسیر دوستی را در پیش گیرد.

وی ضمن محکوم کردن تصمیم  واشنگتن در اعمال تحریم ناعادلانه علیه کشورش گفت: «هر کشوری که ترکیه را محروم کند فضای کمتری برای اقدام در منطقه خواهد داشت.»

فواد اوکتای تاکید کرد که مجلس ترکیه اراده قوی علیه این تحریم‌ها نشان داد.

احزاب سیاسی ترکیه طی روزهای گذشته از ایالات متحده خواستند که تصمیم خود در تحریم ترکیه به دلیل دستیابی به سیستم دفاع موشکی «اس-400» روسیه را لغو کند.یکی از احزاب مخالف دولت ترکیه نیز اخیرا  تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد.حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا، خواستار عملیاتی کردن سامانه اس-400 شد. «اونال شویکوز» معاون حزب خلق ترکیه در این زمینه گفت: «خرید اس-400 تصمیم حاکمیت ترکیه است و ما به شدت با تحریمها مخالف هستیم.»

وی گفت: «ترکیه مجبور به خرید اس-400 شد و آن را انتخاب کرد. آنچه اکنون باید انجام شود این است که هرچه سریعتر این سامانه 2.5 میلیارد دلاری، عملیاتی شود.»

وزارت خزانه ‌داری آمریکا دوشنبه ‌شب به وقت تهران از تحریم رئیس صنایع دفاعی  ترکیه خبر داد. منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را  تحریم کرده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین