کد خبر: ۲۵۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
رئیس جمهوری ترکیه به نظامیان ارمنی که اقدام به نقض آتش‌بس کرده‌اند، توصیه کرد که بلافاصله به این اشتباه خود پایان دهند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانش در تماسی تلفنی با سربازان ترکیه‌ای که به مرکز ترکیه و روسیه در کشور جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد، اظهار کرد: "حضور شما در آنجا نماد افتخارآمیز از سطح روابط باکو و آنکارا است".

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مرکز مشترک ترکیه و روسیه در جمهوری آذربایجان به‌زودی فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس جمهوری ترکیه خطاب به سربازانی که قرار است در مرکز مشترک با روسیه در آذربایجان خدمت کنند، اظهار کرد: به حضور شما در اینجا افتخار می‌کنم و حضور شما در آنجا نشانگر روابط بسیار عالی و غرور انگیز میان دو کشور است.

وی افزود: برای سربازان‌مان که برای نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ ماموریت دارند، آرزوی موفقیت دارم.

وی ضمن تبریک به ارتش جمهوری آذربایجان برای پیروزی در مبارزه برای آزادسازی قره‌باغ و سرزمین‌های اشغالی این کشور گفت: "این پیروزی ما را مانند برادران آذربایجانی خوشحال و سربلند کرد. ما در شادی و غرور مردم آذربایجان در مراسم پیروزی در ۱۰ دسامبر در باکو شریک بودیم. برادران آذربایجانی‌مان از نیروهای مسلح کشورمان استقبال کرد".

اردوغان تصریح کرد: "ترکیه و آذربایجان عمیقا به مفهوم "یک ملت، دو دولت" باور دارند. ترکیه هم در میدان نبرد و هم در پلتفورم‌های بین‌المللی٬ پیروزی نظامی آذربایجان را که با دستاوردهای دیپلماتیک تقویت کرده است، حمایت خواهد کرد".

وی همچنین تاکید کرد: به نظامیان ارمنستان که اقدام به نقض آتش‌بس کرده‌اند، توصیه می‌کنم که بلافاصله به این اشتباه خود پایان دهند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین