کد خبر: ۲۵۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از توافق اخیر میان دوحه و ریاض برای بازگشایی مرزها میان یکدیگر استقبال کرد.
ناطقان:  به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه بیانیه‌ای را در خصوص توافق اخیر میان دوحه و ریاض بر سَر بازگشایی مرزها صادر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که آنکارا از توافق مذکور استقبال می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه از توافق دوحه و ریاض استقبال کرد


بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود آورده است: امیدوار هستیم که پس از این توافق تحریم‌ها علیه قطر هرچه سریع‌تر برداشته شوند. بازگشایی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی میان قطر و عربستان یک گام رو به جلو است.

این وزارتخانه در بیانیه مذکور تأکید کرده است: از دیدگاه آنکارا بازگشایی مرزهای میان قطر و عربستان گام مهمی در مسیر حل و فصل بحران میان دو طرف محسوب می‌شود. پیشتر نیز «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات پس از توافق دوحه و ریاض گفته بود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنان کارهای زیادی پیش رو دارند.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کویت شب گذشته از توافق عربستان سعودی و قطر برای بازگشایی مرزها خبر داد. «شیخ احمد ناصر الصباح» گفت که امیر کویت به صورت تلفنی با امیر قطر و ولیعهد سعودی گفتگو کرده و دو طرف در خصوص بازگشایی حریم هوایی و مرزهای زمینی و دریایی توافق کردند.
منبع: مهر
برچسب ها: ترکیه ، ناطقان ، دوحه ، ریاض
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین