کد خبر: ۲۵۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
امارات اعلام کرد مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را از روز شنبه بازگشایی می‌کند.
ناطقان: به نقل از ارم نیوز، امارات متحده عربی امروز (جمعه) اعلام کرد که گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی این کشور با قطر از فردا (شنبه) بازگشایی می‌شود.

مقامات امارات اعلام کردند که در چارچوب توافق اخیر میان قطر و چهار کشور تحریم کننده، تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر از روز شنبه بازگشایی می‌شود.

روز گذشته نیز انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد که پس از توافق آشتی با قطر تحریم‌ها ظرف یک هفته از امضای این توافق لغو می‌شود.

چهل و یکمین نشست سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس عصر سه شنبه گذشته در شهر «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی عربستان برگزار شد که پس از سه سال «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، به عربستان سفر و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از او به گرمی استقبال کرد.

تحریم قطر که از سال ۲۰۱۷ به اتهام حمایت دوحه از تروریسم از سوی عربستان و هم پیمانان آن یعنی امارات، بحرین و مصر آغاز شده بود، پیش از این نشست با دعوت پادشاه عربستان از امیر قطر برای شرکت در نشست و بازگشایی مرز‌ها به پایان رسید و در نشست العلا بیانیه‌ای صادر شد که در آن بر تحقق همکاری، ارتباط و تکامل همه جانبه میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس تا رسیدن به مرحله اتحاد و همچنین تقویت نقش منطقه‌ای و بین المللی شورا و عملکرد آن به عنوان یک تشکل اقتصادی و سیاسی یکپارچه برای تحقق امنیت، صلح و ثبات و رفاه منطقه تاکید شده است.

کشور‌های عربی و غربی از این تصمیم کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس استقبال و آن را زمینه ساز شکوفایی مجدد این کشور‌ها عنوان کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین