کد خبر: ۲۵۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
رئیس جمهور منتخب آمریکا:
جو بایدن طی سخنانی به اظهار نظر درباره دولت آینده آمریکا و در ادامه به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخته و گفت : «کسانی که به کنگره حمله کردند اراذل اوباش و تروریست‌های داخلی بودند که توسط رئیس جمهور به شدت تشویق شدند. وی ضمن ابراز همدردی با خانواده پلیس کنگره که در حملات اخیر کشته شد، گفت «مسئولین آن باید مجازات شوند.»
ناطقان: جو بایدن طی سخنانی به اظهار نظر درباره دولت آینده آمریکا پرداخت.


بایدن: سریعترین راه برکناری ترامپ مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه است



جو بایدن گفت «کار تعیین اعضای دولت خود را به پایان رسانده‌ام و آماده کار از روز اول هستم.»

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده پلیس کنگره که در حملات اخیر کشته شد، گفت «مسئولین آن باید مجازات شوند.»

بایدن ضمن بیان  این مطلب که تعداد زیادی از مردم آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، تاکید کرد «باید نامزد‌های آژانس‌های امنیتی کشور در سریعترین زمان ممکن مشخص شوند تا شکافی در امنیت کشور ایجاد نشود. هفته آینده برای طراحی بسته احیای اقتصاد آینده با شما هستم. نیازمند کمک‌های مالی بیشتر به شرکت‌ها و خانواده‌ها هستیم و مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار کفایت نمی‌کند.»

وی افزود  «شرکت‌های آفریقایی تحت مالکیت آمریکا کمک‌های مناسبی دریافت نکرده‌اند. تمرکز ما در احیای اقتصاد روی شرکت‌های کوچک و تحت مالکیت اقلیت هاست.وعده می‌دهم که در مورد شبهه‌های فریبکاری، هدر رفت اموال و کمک‌های مالی تحقیق و مسئولان آن را مجازات کنم.»

بایدن در تاکید کرد «ما اکنون در یکی از بدترین بحران‌های مالی ناعادلانه در تاریخ آمریکا به سر می‌بریم.»

وی در ادامه به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخته و گفت «کسانی که به کنگره حمله کردند اراذل اوباش و تروریست‌های داخلی بودند که توسط رئیس جمهور به شدت تشویق شدند. آسیبی که رئیس جمهور به آبروی ما در جهان زد باید در مورد آن تحقیق شود.»

بایدن ضمن بیان این مطلب که درباره روند انتقال قدرت آرام و منظم اطمینان دارد، افزود «سریعترین راه برای خروج ترامپ از کاخ سفید مراسم روز ۲۰ ژانویه است و تصمیم محاکمه پارلمانی به کنگره مربوط است. در کار وزارت دادگستری دخالت نمی‌کنم، این وزارتخانه مسئول تحقیقات و مجازات مسئولان این جنایت است.»

بایدن در بخش دیگری وعده داد «هنگامی که ریاست جمهوری را تحویل بگیرم، طرح قانون مهاجرت را ارائه می‌کنم و در برخی حوزه‌ها، عکس تصمیمات ترامپ عمل خواهم کرد.»

و ضمن استقبال از تصمیم ترامپ برای عدم شرکت در مراسم تحلیف، گفت «با ترامپ در مورد عدم حضورش در مراسم تحلیف موافقم و این از جمله معدود مواردی است که با او اتفاق نظر دارم. موضوع به برکناری ترامپ مربوط نیست، بلکه موضوع به نحوه مجازات او به خاطر اتفاقات اخیر مربوط است. مایک پنس اگر تمایل به حضور در مراسم تحلیف داشته باشد، مانعی نیست و استقبال می کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین