کد خبر: ۲۵۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
اتهام زنی وزیرخارجه ترامپ در پایان مسئولیت؛
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت ادعا‌هایی در خصوص ارتباط ایران با گروه تروریستی القاعده مطرح خواهد شد و القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است ایران از القاعده حمایت می کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد.
ناطقان: وزیر خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت تهران در رشته‌ توییت‌هایی با انتقاد از ایران نوشت، یافتن فردی حتی میانه رو در ایران  که مایل به عادی سازی روابط با آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در متن سخنرانی روز سه شنبه وزیر خارجه آمریکا ادعا‌هایی در خصوص ارتباط ایران با گروه تروریستی القاعده مطرح خواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه که به متن سخنرانی روز سه شنبه مایک پمپئو دست یافتند، گزارش داد استناد پمپئو در این سخنرانی به اطلاعاتی خواهد بود که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده اند و در آن به کشته شدن فرمانده دوم القاعده در تهران در ماه اوت اشاره دارد. منابع ناشناس مشخص نکرده اند که پمپئو قصد دارد چه مقدار از این اطلاعات را فاش کند.

بنا به نوشته رویترز در حالیکه که تنها هشت روز به پایان دولت ترامپ باقی مانده است، پمپئو ظاهراً جزئیاتی از ادعای مبنی بر اینکه ایران به سران القاعده پناهگاه امن داده و از این گروه تروریستی حمایت کرده، ارائه خواهد کرد.

مشاوران جو بایدن معتقدند دولت ترامپ در تلاش است تا مسیر کابینه جدید را برای بهبود روابط با ایران ناهموار کند. به گزارش رویترز برخی از مقامات آمریکایی ادعا کردند که قرار است تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی در روز‌های باقی مانده ترامپ در قدرت اعمال شود.

وزیر خارجه فعلی آمریکا به داشتن رویکرد خصمانه علیه ایران شناخته شده است و در چند سال اخیربه طور ویژه ماموریت هدایت کارزار فشار حداکثری علیه تهران را به عهده داشته است.

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا درباره ارتباط ایران و القاعده مطالب زیر را مطرح کرد:

 ایران به برنامه ریزی حملات 11 سپتامبر کمک کرد

القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است

ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد

القاعده در 3 دهه اخیر با ایران رابطه داشته است

ایران به برنامه ریزی برای حملات 11 سپتامبر کمک کرده بود

ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند

ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد

ایران از القاعده حمایت می کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد

ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور ارتباط داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین