کد خبر: ۲۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
متوسط درآمد سالانه مدیران و مقامات عالی رتبه و قانون گذاران در سال ۹۸ برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیون تومان گذشت که دو برابر متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری است. این در حالی است که متوسط درآمد سالانه کارگران ساده به ۳۴ میلیون تومان رسید.
ناطقان: آخرین گزارش وزارت کار از  متوسط درآمد یک خانوار شهری بر حسب گروه شغلی سرپرست خانوار  نشان می دهد,  متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری با 24.4 درصد افزایش از 435 میلیون ریال در سال 97 به 541 ریال در سال 98 رسیده است. بیشترین میزان درصد تغییر نسبت به سال قبل طی سال های 92 تا 98 مربوط به افزایش درآمد در سال 98 نسبت به سال 97 می باشد. طی 7 سال مزبور متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری 17.6 درصد افزایش یافته است.


رسوایی حقوق‌های نجومی در دولت روحانی - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی




 طی سال های 92 تا 98 بیشترین درآمد سالانه یک خانوار شهری به خانوارهایی اختصاص دارد که شغل سرپرست خانوار در گروه شغلی" قانون گذاران" و " مقامات عالی رتبه و مدیران" قرار دارد. درآمد سالانه مدیران و مقامات عالی رتبه و قانون گذاران در سال 98 برای اولین بار از مرز 100 میلیون تومان گذشت که دو برابر متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری است.  بیشترین افزایش درآمد در این گروه از خانوارها مربوط به افزایش درآمد در سال 97 نسبت به 96 (29.7 ) درصد می باشد.

 کمترین درآمد سالانه یک خانوار شهری به خانوارهایی اختصاص دارد که شغل سرپرست خانوار در گروه شغلی " کارگران ساده" قرار دارد. درآمد سالانه این گروه در سال 98 به 34 میلیون تومان رسید. بیشترین افزایش درآمد در این گروه از خانوارها مربوط به افزایش درآمد در سال 98 نسبت به 97 (30.2 درصد ) می باشد.



* متوسط درآمد یک خانوار روستایی بر حسب گروه شغلی سرپرست خانوار

متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی با 27.4 درصد افزایش از 233 میلیون ریال در سال97 به 297 ریال در سال 98 رسیده است. بیشترین میزان درصد تغییرنسبت به سال قبل طی سال های 92 تا98 مربوط به افزایش درآمد درسال 98 نسبت به سال 97 می باشد. طی سال های مزبور متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی 16.1 درصد افزایش یافته است.

 طی سال های 92 الی 98 بیشترین درآمد سالانه یک خانوار روستایی به خانوارهایی اختصاص دارد که شغل سرپرست خانوار در گروه شغلی "قانون گذار" ٰٰ"مقامات عالی رتبه و مدیران" یا متخصصان (علمی و فنی) قرار دارد.

 کمترین درآمد سالانه یک خانوار روستایی به خانواده هایی اختصاص دارد که شغل سرپرست خانوار در گروه شغلی "کارگران ساده" قراردارد و بیشترین افزایش درآمد در این گروه از خانوارها مربوط به افزایش درآمد درسال 98 نسبت به 97(26.8 درصد) می باشد.



برای بررسی متوسط درآمد سالانه شاغلان مزد و حقوق بگیر بخش عمومی و مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی، خانوارهایی که در آنها فقط یک نفر شاغل و یک نفر دارای درآمد وجود دارد. بر حسب منابع درآمدی در نظرف گرفته شده است.

متوسط درآمد سالانه شاغلان مزد و حقوق بگیر بخش عمومی از مشاغل مزد و حقوق بگیری عمومی با 35.6درصد افزایش از 292 میلیون ریال در سال 97 به 396 میلیون ریال در سال 98 رسیده است.

از طرفی متوسط درآمد سالانه شاغلان مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی از مشاغل مزد و حقوق بگیری خصوصی با 36.0 درصد افزایش از 136 میلیون ریال در سال 97 به 185 میلیون ریال درسال 97 رسیده است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین