کد خبر: ۲۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
سخنگوی وزارت خارجه عراق در واکنش به استفاده شبکه‌ سعودی «العربیه-الحدث» از لفظ «شبه‌نظامیان» برای توصیف نیروهای الحشدالشعبی، ضمن تذکر به این شبکه سعودی، تأکید کرد که الحشدالشعبی سازمانی رسمی در عراق است.
ناطقان: «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌و‌گو با شبکه «العربیه-الحدث» به استفاده از لفظ «شبه‌نظامیان» برای توصیف نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق واکنش نشان داد.



فیلم| تذکر بغداد به شبکه سعودی؛ الحشدالشعبی سازمانی رسمی است - فارس



به گزارش خبرگزاری «العهد»، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌و‌گویی زنده با شبکه یادشده ضمن تذکر درباره استفاده از نام درست نیروهای الحشدالشعبی به جای استفاده از کلمه «شبه‌نظامیان»، گفت: «آنچه شما به اصطلاح به آن می‌گویید شبه‌نظامیان، ما در عراق هم حکومت و هم مردم آن را سازمان الحشدالشعبی می‌خوانیم که [این نهاد] سازمانی تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح [عراق] است. این سازمان سابقه‌‌ای مملو از جانفشانی در راه دفاع از کرامت و مقدسات عراق و عراقی‌ها دارد».

الحشدالشعبی، سازمانی رسمی در عراق است که ریاست فعلی این سازمان را «فالح الفیاض» برعهده دارد. این نهاد طبق قانون اساسی عراق تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است.

 پس از آنکه‌ عناصر سازمان تروریستی داعش بر بخش‌های وسیعی از خاک عراق سیطره پیدا کردند، سازمان الحشدالشعبی با فتوای «جهاد کفائی» آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی شیعیان عراق  تأسیس شد.
منبع: فارس
برچسب ها: تذکر ، ناطقان ، سعودی ، عراق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین