کد خبر: ۲۵۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
عوامل زیادی از جمله اشعه های فرا بنفش ،بالا رفتن سن،بیماریهای مزمن کلیه و کبد، جای آکنه،بارداری،بیماریهای پوستی مانند اگزما و درماتیت، کمبود ویتامین و بیماریهای دستگاه گوارش می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی شود.
ناطقان: متاسفانه لکه های پوستی به راحتی از بین نمی روند ولی نگران نباشید چون ما راهکارهایی را برای شما عزیزان آورده ایم که مواد آن در هر آشپز خانه ای پیدا می شود.

 لکه های پوستی , انواع لکه های پوستی

قبل از استفاده از محصولات ابتدا پوست خود را بررسی کنید که نسبت به محصول حساسیت نداشته باشید برای این کار مقداری از مواد را روی پوست ساعد خود امتحان کنید بعد از یک روز اگر واکنش نشان نداد میتوانید از آن مواد استفاده کنید.



 

علت به وجود آمدن لکه های پوستی چیست؟

اگر لکه های ملتهب ، دردناک و یا با خارش همراه باشد ممکن است حساسیت و یا بیماری خاصی باشد  و به همین جهت هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید . اگر لکه ها این نشانه هارا نداشته باشد می توانید با مواد طبیعی آنها را برطرف کنید.

 

ولی برای نتیجه گیری بهتر و جلوگیری از ایجاد  مجدد لکه ها بهتر است یک چکاپ کلی از سلامت بدنتان انجام دهید و ریشه به وجود آمدن لکه هارا از بین ببرید.

 

چگونه میتوانید لکه های رنگی روی پوست را در خانه درمان کنید؟

قبل از شروع درمان ، مقداری نمک نرم و یا شکر با روغن مخلوط کنید و این اسکراپ را به آرامی روی پوست خود با حرکات دورانی دست  بمالید.(اسکراب در اطراف چشم استفاده نشود) سپس با آب گرم بشویید. پوست آماده است.

 

 

1- لیمو

آب لیمو بهترین ماده برای روشن شدن ، پاکسازی و ضد عفونی کننده پوست شماست.فقط مراقب باشید که پوستتان به مرکبات حساسیت نداشته باشید. آب لیمو را با خامه ترش یا عسل مخلوط کرده و مستقیماً روی پوست بمالید بعد از ده دقیقه صورت خود را بشویید. یک روش دیگر این است که آبلیمو را با آب مخلوط کنید و روی پوست بمالید می توانید این کار را تا سه بار در روز انجام دهید.

 

2-جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از موادی است که میتوانید آن را با آبلیمو مخلوط کنید و به پوست خود بمالید. یک روش دیگر این است که نوشابه را با آب ابیمو مخلوط کنید و هر دو روز یکبار روی پوست خود استفاده کنید. اگر پوستتان حساس است چند روز یکبار استفاده کنید و یا میتوانید جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و قبل از شستشو مستقیم روی لکه ها قرار دهید.

 

3- آلوئه ورا

این گیاه منحصر به فرد نه تنها یک مرطوب کننده عالی برای پوست می باشد بلکه به ترمیم پوست و ترمیم سوختگی ها و برطرف کردن لکه ها نیز کمک میکند. فقط کافی است ژله آن را از برگ بگیرید و دوبار در روز ان را بر روی لکه ها بماید.

 

4- پیاز

پیاز حاوی گوگرد و ویتامینc می باشد که به باز سازی پوست ، رهایی از لکه های پوست ، بر طرف کردن چروک ها و مقابله با آکنه و سایر عیوب پوستی کمک میکند. آب پیاز قرمز را روی نواحی مورد نظر قرار داده و بعد از 10 دقیقه با آب خنک بشویید.

 

5- سیر

سیر حاوی مقدار زیادی روغن ضروری است که برای روشن شدن پوست می تواند بسیار مؤثر باشد. برای استفاده ، یک عدد سیر را به نصف کنید و روزی چند بار آن را روی صورت خود بمالید.

 


 

6- سرکه

سرکه سیب باعث می شود رنگ پوست یکدست به نظر برسد. این ماده را مستقیماً روی لکه های رنگی مورد نظر برای روشن شدن قرار دهید و و بعد از20 دقیقه  با آب سرد شستشو دهید.

 

7- ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به تجدید پوست ، ضد عفونی کننده آن و از بین بردن لکه های رنگدانه کمک می کند. ماست را روی صورت قرار دهید و بیشتر روی  لکه ها قرار دهید . بعد از 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

 



8- زردچوبه

با وجود رنگ نارنجی ، زردچوبه در حقیقت به دلیل اثرات سبک آن شناخته شده است. ادویه را با آب پرتقال طبیعی مخلوط کنید ، آنرا گرم کنید و روی پوست بگذارید.

 

9- آب توت

آب توت سرشار از ویتامین C است. شاه توت ، زغال اخته و توت سیاه برای روشنی پوست مفید است. آب توت ها را روی پارچه فشار دهید و به مدت 15 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس ، مخلوط را با آب گرم بشویید.

 

10- آسپرین

10 قرص آسپیرین را با مقداری  آب مخلوط کنید  تا حالت خمیری پیدا کند . هفته ای سه بار این مخلوط را روی صورت بمالید. حتماً هر هفت روز یکبار یک استراحت سه روزه به پوست بدهید .

 


 

راهکارهایی برای جلوگیری از به وجود آمدن لک صورت

1- از مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید .

                                                        

                                                    



2- به میزان کافی آب بنوشید.

3- سعی کنید از ساعت 11 تا 4 بعداز ظهر زیر آفتاب مستقیم قرار نگیرید.

4- از ضد آفتاب استفاده کنید.

5- از استفاده از سولاریوم خودداری کنید زیرا باعث پیری زود رس و ایجاد لکه می شود.

6- از سبزیجات و میوه ها بیشتر استفاده کنید زیرا سرشار از ویتامین A،CوEمی باشد . همچنین می توانید از گوشت و محصولات لبنی را نیز استفاده کنید.

7- از خوردن غذاهای چرب یا سرخ شده ، قند یا سایر غذاهای ناسالم خودداری کنید زیرا باعث بدتر شدن وضعیت پوست و کل بدن می شوند.

8- عادت های بد را کنار بگذارید ، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و وقت بیشتری را در بیرون بگذرانید. مطمئناً در فعالیت هایی که احساسات مثبت را در شما زیاد میکند شرکت کنید چون  که به شما در حفظ یک بدن سالم و روحیه عالی کمک می کند.
برچسب ها: لکه ، ناطقان ، پوست ، مزمن ، کلیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین