کد خبر: ۲۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آرامش حاکم در بازار مسکن در چند ماه اخیر گفت: جلوی طرح قیمت‌های بی‌پایه و اساس و ایجاد التهاب در جامعه از سوی واسطه گران و دلالان مسکن گرفته شده است.
ناطقان: محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان سمنان از اهداف سفر خود به این استان را بازدید از پروژه‌های زیرساختی حوزه وزارت راه و شهرسازی شامل راه، بافت فرسوده، مسکن و سایر موارد مرتبط عنوان کرد و اظهار کرد: طرح سمنان- فیروزکوه از طرح‌های حائز اهمیت برای وزارت راه و شهرسازی است که در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای طرح احداث جاده سمنان- فیروزکوه را از مطالبات به‌حق مردمی دانست و گفت: متأسفانه اجرای این طرح با تأخیر مواجه شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: از 65 کیلومتر محور سمنان – فیروزکوه امروز 20 کیلومتر افتتاح می‌شود که 10 کیلومتر آن در حوزه استان سمنان و 10 کیلومتر در استان تهران است و بقیه این طرح نیز هم‌اکنون مطالعات آن تکمیل و اسناد مناقصه آن در حال آماده‌سازی است و به‌زودی برای مناقصه آن فراخوان داده می‌شود و امیدواریم در طی سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اسلامی بیان کرد: میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای بهره‌برداری از 44 کیلومتر باقی‌مانده در محور سمنان- فیروزکوه با نرخ برآوردی انجام‌شده حدود 300 میلیارد تومان است که امیدواریم با افزایش منابع تسهیلاتی از محل منابع بودجه و منابع تسهیلاتی بانک‌ها بتوانیم این پروژه را باراندمان بالایی تکمیل کنیم.

وی در ادامه در مورد طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه اطلاعات خوشبختانه مقوله پالایش متقاضیان این طرح به‌خوبی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از یک‌میلیون و 800 هزارنفری که در دو نوبت در این طرح ثبت‌نام کردند تا به امروز 436 هزار نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

اسلامی با بیان اینکه تقاضای واقعی بر اساس پالایش‌های انجام‌شده در طرح ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: در مرحله جدید ثبت‌نام که در 183 شهر جدید از پنج‌شنبه هفته گذشته شروع شده است؛ تعداد 131 هزار نفر تا به امروز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به آرامش حاکم در بازار مسکن در چند ماه اخیر گفت: جلوی طرح قیمت‌های بی‌پایه و اساس و ایجاد التهاب در جامعه از سوی واسطه گران و دلالان مسکن گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مسکن کالای مصرفی موردنیاز مردم است و توصیه ما به سرمایه‌داران این است که سرمایه خود را در بازار مسکن وارد نکنند و مسلماً این امر از التهاب و افزایش قیمت‌های بی‌پایه و اساس جلوگیری می‌کند.

اسلامی استقبال مردم را از طرح اقدام ملی مسکن مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مورد میزان تسهیلات بانکی برای خانه‌دار شدن مردم نیز باید تصمیم‌گیری شود که این تسهیلات به‌گونه‌ای باشد که مردم استطاعت پرداخت داشته باشند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین