کد خبر: ۲۵۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
بایدن تصمیم گرفته است سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد را به عنوان رئیس «نمایندگی آمریکا در توسعه بین‌المللی» منصوب کند.
ناطقان: به نقل از سی‌ان‌ان،  جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، اعلام کرد قصد دارد سامانتا پاور، سفیر سابق سازمان ملل متحد را به عنوان رئیس «نمایندگی آمریکا در توسعه بین‌المللی» (USAID) معرفی کند.

بایدن در نظر دارد با ارتقا جایگاه عضویت در شورای امنیت ملی، جایگاه پاور را ارتقا دهد. بایدن در بیانیه‌ای پاور را «صدای وجدان و وضوح اخلاقی مشهور در جهان» خواند.

بایدن گفت: او (پاور) با شرکای ما برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹، مبارزه برای ارزش‌های انسانی و پیشبرد آرمان‌ها و منافع آمریکایی‌ها در سراسر جهان همکاری خواهد کرد.

اگر او از سوی مجلس سنا تأیید شود، پاور کار زیادی خواهد داشت. در زمان دونالد ترامپ، بودجه آژانس کاهش یافته و منصوبان سیاسی با تجربه اندک در این زمینه جایگزین کارشناسان توسعه شغلی شده‌اند. در بودجه پیشنهادی دولت در سال گذشته کمک‌های خارجی و بودجه USAID بیست و دو درصد کاهش یافت. مقامات ترامپ از این کاهش دفاع کردند و گفتند که آن‌ها به کشور‌های دیگر می‌روند تا نیاز‌های جهانی را افزایش دهند.

دولت ترامپ به دلیل پر کردن جایگاه‌های مهم در USAID با انتصابات سیاسی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. جمعه پس از انتخابات سال ۲۰۲۰، کاخ سفید ناگهان معاون مدیر، بونی گلیک را که به تایید سنا رسیده بود، اخراج کرد و به او گفت که تا پایان روز فرصت دارد از دفتر کار خود خارج شود.

مقامات هیچ توضیحی در مورد اخراج به خبرنگاران ارائه ندادند، اما اگر او آنجا را ترک نمی‌کرد، جان بارسا، به طور خودکار جانشین او در نمایندگی توسعه بین‌المللی در دوره ترامپ می‌شد و مسئولیت او به عنوان مدیر عامل به پایان می‌رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین