کد خبر: ۲۵۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
محققان می‌گویند افراد می‌توانند با مصرف برخی میوه‌ها به سلامت بدن خود در فصول سرد سال کمک کنند.
ناطقان: به نقل از اِوری دی هلث، با گذشت حدود یک ماه از فصل زمستان، بسیاری از مردم نگران سلامت بدن خود به دلیل همه گیری کرونا و نیز ابتلا به بیماری‌های دیگر هستند. فصول سرد سال همواره با ابتلا بیماری‌های مختلف عجین شده است. با این حال، نباید زیاد نگران باشید. محققان می‌گویند می‌توانید با مصرف میوه‌ها و سبزیجات به تقویت سلامت بدن خود کمک کنید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشمندان دانشگاه هاروارد، ویتامین C به بدن برای تولید گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند. گلبول‌های سفید خون وظیفه مبارزه با عوامل بیماری زا را برعهده دارند و مصرف میوه‌ها می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

از جمله میوه‌هایی که می‌توانید در زمستان برای سلامت بدن خود استفاده کنید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- آناناس: این میوه یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C است به طوری که براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا در یک فنجان از آن معادل  ۷۹ میلی گرم از این ویتامین وجود دارد. همچنین این میوه دارای خواص ضدآنتی اکسیدانی است که می‌تواند با التهابات بدن مبارزه کرده و مانع آسیب سلول‌ها در فرآیند اکسیداسیون شود.

۲- خرمالو: این میوه که به طور گسترده در کشور‌های آسیایی مصرف می‌شود یکی از بهترین منابع ویتامین A است به طوری که براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا در یک عدد خرمالوی متوسط نزدیک به ۱۳۸ میکروگرم از این ویتامین وجود دارد. ویتامین A باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است این ویتامین می‌تواند از بدن در مقابل بیماری‌های عفونی محافظت کند.

۳- مرکبات: انواع مختلف پرتقال، لیمو شیرین و نارنگی بمب ویتامین C محسوب می‌شوند. یک پرتقال متوسط دارای نزدیک به ۸۲ میلی گرم ویتامین C است. همانطور که تاکید شد، این ویتامین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر آن، تحقیقات نشان داده است مصرف پرتقال کامل بهتر از آب آن است، زیرا پرتقال دارای فیبر است که در فرآیند آب گیری به عنوان تفاله دور ریخته می‌شود.

۴- انار: براساس مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، یک فنجان انار دارای ۷ گرم فیبر و نزدیک به ۱۸ میلی گرم ویتامین C است. همچنین این میوه یکی از بهترین منابع ویتامین K است که در انعقاد خون و نیز تقویت سلامت استخوان‌ها بسیار با اهمیت است.

از دیگر میوه‌های مفید که می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی افراد موثر باشد می‌توان به گریپ فروت، کیوی و سیب اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین