کد خبر: ۲۵۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تحت تأثیر کاهش نرخ ارز و مصوبه مجلس برای جلوگیری از قیمت‌گذاری فولاد 43 هزار و 50 واحد کاهش یافت، اما ارزش معاملات به 10.8 هزار میلیارد تومان رسید.
ناطقان: بورس اوراق بهادار تهران این روزها تحت تأثیر دخالت وزارت صنعت در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و مصوباتی که مجلس در لایحه بودجه 1400 در مورد نرخ محاسباتی دلار که 17500 تومان در نظر گرفته، همچنین اخباری مبنی بر کسری بودجه که در نظر گرفته شده و ابطال بحث قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا در حال ریزش است.


ریزش 43 هزار واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات 10.8 هزار میلیارد تومان شد



امروز هم از ساعات ابتدایی معاملات شاخص کل ریزش پیدا کرد، به گونه‌ای که با کاهش 43 هزار و 50 واحد به رقم یک میلیون و 186 هزار و 786 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 10 هزار و 318 واحد به رقم 444 هزار و 501 واحد رسید.

ارزش روز بازار به رقم 4 میلیون و 724 هزار میلیارد تومان رسید در حالی که این رقم به نزدیک 7 میلیارد تومان هم رسیده بود. امروز معامله‌گران بیش از 8.6 میلیارد اوراق سهام و حق‌تقدم در قالب 827 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 42 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص هم وزن بورس تهران

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 3 هزار و 801 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 10 هزار و 847 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بوده و بین 2 تا 3 درصد ریزش  داشتند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار  وزنی ـ ارزشی 3.5 درصد کاهش یافتند.

همچنین شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته 2.2 درصد کاهش داشته است. همچنین شاخص آزاد شناور در بورس نسبت به روز قبل 2.7 درصد کاهش داشته است.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص بازار اول بورس که معاملات خرده در آن انجام می‌شود 3.8 درصد کاهش داشت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده در آن صورت می‌گیرد 3 درصد کاهش یافته است.

امروز همه نمادهای بورس که قبلاً شاخص‌ساز بودند در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند، به گونه‌ای که نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه،‌ملی مس، گل‌گهر، شستا، هلدینگ نفت و گاز، پتروشیمی تاپیکو و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا،‌ایران‌خودرو، بهساز کاشانه تهران، سایپا، لیزینگ پارسیان، تأمین سرمایه امین و سرمایه‌گذاری خوارزمی بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 461 واحد افت کرده و به رقم 17 هزار و 859 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و 219 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 458 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در جهت کاهش شاخص فرابورس عمل کردند بگونه‌ای که بیشترین اثر کاهش را نمادهای گهر‌زمین، پتروشیمی آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، صبا تأمین و پتروشیمی مارون داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل چوب خزر، کاسپین، سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، سپیدار سیستم آسیا، پلیمر آریاساسول، توسعه مسیر برق گیلان، رایان هم‌افزا و صنعت روی‌زنگان بوده‌اند.

قیمت واحدهای پالایش یکم که با تخفیف 30 درصدی به مردم هر واحد سرمایه‌گذاری 10 هزار تومان فروخته شد، به خاطر کاهش قیمت سهم 4 پالایشگاه آن تهران،‌اصفهان،‌تبریز و بندرعباس تا امروز 55.7 درصد افت کرده و فقط امروز با افت 8.2 درصدی به 5572 تومان رسید.
منبع: فارس
برچسب ها: بورس ، بازار ، ناطقان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین