کد خبر: ۲۵۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی و ویژه را منتشر کرد.
ناطقان:  جلسات علنی مجلس این هفته در روز‌های (دوشنبه و سه‌شنبه ۲۹ و ۳۰ دی و چهارشنبه یکم بهمن ماه) برگزار می‌شود، اداره کل کمیسیون‌ها، صحن و مشاورین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی و ویژه را منتشر کرد که به شرح ذیل است:


                                                   ۸ وزیر به مجلس می‌روند



کمیسیون‌های ویژه:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد «طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت بر رفتار نمایندگان» با حضور رئیس کمیته و کارشناس مرکز پژوهش‌ها بخشی از دستور کار کمیسیون آیین نامه داخلی است.

کمیسیون اصل ۹۰ روز دوشنبه نشستی را با مسئولان قضایی و اجرایی کشور در خصوص کاهش جمعیت کیفری و روز سه شنبه هم اعضای این کمیسیون جلسه‌ای را با وزیر دفاع، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار خواهند کرد.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز اصلاح و بررسی این لایحه را در دستور دارد.

ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با حضور وزارت خانه‌ای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، بانک مرکزی، دیوان محاسبات کشور، مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اتاق‌های ایران، تعاون و اصناف در دستور کار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

کمیسیون‌های تخصصی:

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه بررسی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس، بررسی طرح اجرای اصل پانزدهم (۱۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور)، بررسی طرح جامع حمایت از نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور و دعوت از حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به پرسش نمایندگان را در بخشی از دستور کار خود دارد.

همچنین نشست مشترک اعضای این کمیسیون با رئیس رسانه ملی و معاونان او در محل ساختمان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دستور روز سه شنبه است.

طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، دعوت از اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اردکانیان وزیر نیرو و رحمانی فضلی وزیر کشور در دستور کار کمیسیون اجتماعی است.

کمیسیون اقتصادی وزیر صمت را رای پاسخگویی به پرسش نمایندگان به مجلس دعوت کرده؛ به علاوه ادامه بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم برای اعمال ماده (۲۳۴) آئین‌نامه داخلی مجلس با عنوان «چرایی تأخیر چند ماهه در ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور» در دستور نمایندگان این کمیسیون است.

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و معاونانش جهت تبیین اهداف قانونگذار و انتظار‌های او از نحوه اجرای قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) و همچنین بازدید از سامانه املاک و اسکان کشور در محل وزارتخانه مذکور در دستور کمیسیون اقتصادی پارلمان یازدهم قرار دارد.

نمایندگان این کمیسیون بررسی تقاضا‌های ارجاع شده به کمیسیون اقتصادی برای تحقیق و تفحص در خصوص «عملکرد بانک مرکزی در حوزه ارزی»، بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور روز سه شنبه خود دارند.

ظریف وزیر امور خارجه روز دوشنبه برای پاسخگویی به پرسشتعدادی از نمایندگان پارلمان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت شده است. امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم روز سه شنبه میزبان نمایندگان این کمیسیون برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان خواهد بود.

آخرین اقدامات در زمینه ساخت و تولید واکسن کرونا با حضور مسئولان مربوط دستور کار دیگر کمیسیون یاد شده است.

کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را بررسی می‌کند؛ ارائه گزارش کارگروه ماده (۱۴۲) آیین‌نامه داخلی مجلس با حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها در خصوص طرح جامع مدیریت شهری و روستایی هم در دستور روز سه شنبه کمیسیون یاد شده است.

کارگروه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (اعاده شده از شورای نگهبان) با حضور نماینده شورای نگهبان، کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به این لایحه رسیدگی می‌کند.

اصلاح ماده (۳) قانون اصلاح مواد (۲) و (۴) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل شورای‌عالی انرژی کشور، طرح تأمین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمز ارز و پاسخگویی به پرسش نمایندگان از سوی وزیر نیرو در دستور کمیسیون انرژی است.

ادامه رسیدگی به طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) در دستور کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات قرار دارد.

کمیسیون بهداشت و درمان نشست مشترک اعضای محترم کمیسیون با مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) را در برنامه روز دوشنبه خود قرار داده است؛ به علاوه بررسی مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی و خیریه با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریاست سازمان بیمه سلامت، ریاست سازمان تأمین اجتماعی، ریاست سازمان نظام پزشکی، دبیر شورایعالی بیمه، فعالان بخش خصوصی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دستور کار سه شنبه این کمیسیون است.

کمیسیون صنایع و معادن برای دیدار و جلسه با حجت الاسلام علوی و معاونانش به وزارت اطلاعات می‌‎روند. بررسی شور دوم طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار (ارجاعی از جلسه مورخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۹ صحن علنی برای بررسی در شور دوم) با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران، بررسی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دعوت از وزیر صمت در برنامه اعضای این کمیسیون است.

دعوت از وزیران نیرو و راه‌وشهرسازی برای پاسخ به پرسش نمایندگان، بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص آب و فاضلاب خوزستان و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفته است.

کمیسیون فرهنگی دوشنبه از موسسه تصویرسازان صبح صادق بازدید می‌کند. سه شنبه هم صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کمیسیون دعوت شده است تا به پرسش نمایندگان پاسخ دهد.

بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان درخصوص اعمال ماده (۲۳۴) قانون آیین نامه داخلی درخصوص استنکاف جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم از اجرای ماده (۱) قانون مدنی بخشی از برنامه کمیسیون قضائی و حقوقی است.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست دعوت از وزریران محترم جهاد کشاورزی و نیرو، معاونان و مدیران استانی او، استاندار مرکزی و سایر مدیران استانی برای پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در سفر این کمیسیون به استان مرکزی (شهرستان‌های ساوه و زرندیه) را در دستور دارد.

بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان (اعاده شده از شورای محترم نگهبان)، بررسی طرح تشکیل شورای عالی آب، بررسی طرح استفساریه عوارض تغییر کاربری کشاورزی، بررسی مسائل و مشکلات و همچنین دستاورد‌های شرکت ایران خودرو در حوزه محیط زیست به ویژه آلودگی هوا با حضور مسئولان اجرائی ذیربط در دستور کار این کمیسیون است.

روز سه شنبه رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی درباره بازدید از صنایع فولاد اردکان یزد با توجه به آلایندگی هوای ایجاد شده توسط صنایع فولاد، بازدید از رودخانه و تصفیه خانه کشف رود، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیست الحاق به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر گزارش خواهد داد.

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هم برای پاسخگویی به پرسش نمایندگان به مجلس می‌آید.

بررسی عملکرد بانک کشاورزی در خصوص میزان تسهیلات تکلیفی و ارائه شده به بخش کشاورزی با دعوت از مدیرعامل بانک کشاورزی و سایر مسئولین ذیربط و همچنین سفر به استان هرمزگان از برنامه‌های دیگر کمیسیون کشاورزی است.
منبع: تابناک
برچسب ها: وزیر ، مجلس ، ناطقان ، شورا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین