کد خبر: ۲۵۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از وجود 107 روز هوای ناسالم در سال جاری خبر داد که فقط 4 روز آن ناشی از مسائل طبیعی بوده است.
ناطقان: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در مراسم رونمایی از نخستین پیشرانه ملی سه استوانه با معرفی سه موتور ملی جدید گفت:‌ از ابتدای سال تا امروز 305 روز گذشته که 107 روز هوای ناسالم در تهران بود که فقط چهار روز آن به دلیل مسائل طبیعی بوده و 100 روز به خاطر وسایل انسان‌ساخت بوده است.

وی افزود: رهبری بر حمایت از محیط زیست و حقوق شهروندی و بر هوای پاک تأکید دارند و همچنین در قانون اساسی ما در اصل 50 قانون اساسی اشاره به محیط زیست و هوای پاک شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچکس مخالف تولید داخلی نیست، گفت: اما باید هزینه تولید هم مدنظر قرار گیرد که تولید به چه قیمتی انجام می‌شود. در 105 روز گذشته هشت کلانشهر کشور میزان آلودگی هوا 150 PPM بوده است و در 6 ماه دوم سال ریزگردهای آلاینده در هوای کشور وجود داشته است.

کلانتری افزود: همه ما از تحریم‌ها شکایت داریم در حالیکه از ابتدای قانون برنامه ششم در سال 95 خودروسازان ملزم شده بودند که استاندارد یورو 5 در بنزین رعایت شود و وقتی از مدیرعامل ایران خودرو پرسیدم آیا خداوکیلی تحریم مانع از تولید خودرو با استاندارد یورو 5 شده است که با صداقت گفت اگر می‌خواستیم چنین خودرویی تولید کنیم در هر خودرو 40 میلیون تومان هزینه اضافه برمی‌داشت و خریداری نداشت. یعنی به خاطر چند میلیون تومان استاندارد یورو 5 را اجرا نکردیم در حالیکه بنزین یورو 5 در کشور تولید می‌شود.

وی گفت: سازمان محیط زیست را مقابل خودروسازان قرار دادند در حالیکه خودروسازان انحصار داشتند و قانون از ما خواسته که منافع مردم را در نظر بگیریم. در حال حاضر شخصی در ایران خودرو حضور دارد که هرچه بگوید سازمان محیط زیست قبول دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: دعا می‌کنیم آلودگی هوا خوب شود تا ریه‌های مردم آسیب نبیند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین