کد خبر: ۲۵۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
منابع محلی در شمال شرق سوریه خبر دادند که یک بالگرد آمریکا در جنوب استان الحسکه سقوط کرده است.
ناطقان:  منابع محلی حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه از سقوط یک بالگرد آمریکایی خبر دادند.


سقوط بالگرد آمریکا در شمال شرق سوریه



این منابع به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفتند که این بالگرد در داخل پایگاه شهر نفت‌خیز «الشدادی» در جنوب الحسکه سقوط کرده است.

به گفته این منابع، بالگرد به صورت ناگهانی در پایگاه غیر قانونی سقوط کرده که تروریست‌های آمریکایی در اطراف میادین نفت «الجبسه» واقع در الشدادی احداث کرده بودند.

به گفته این منابع، این بالگرد در خلال عملیات سوختگیری سقوط کرده و خبرها از زخمی شدن خدمه آن حکایت دارد.

منابع مذکور تصریح کردند، پایگاه الشدادی اخیرا شاهد پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی است و در حال انتقال عناصر تروریستی بازداشتی داعش از زندان مرکزی و زندان «الصناعه» واقع در الحسکه به منطقه الشدادی و صحرای «التنف» هستند.

در همین ارتباط، منابع محلی سوری دوشنبه (روز گذشته) گفتند که آمریکا ۷۰ تروریست داعشی را از زندان‌های الحسکه به پایگاه غیر قانونی التنف منتقل کرده است.

این منابع خبر دادند که آمریکا این تروریست‌ها را از زندان الصناعیه در شهر الحسکه که در کنترل شبه نظامیان کُرد سوریه است، خارج کرده و به التنف برده است. پایگاهی که در نزدیکی مرز عراق و اردن قرار گرفته و یکی از اصلی‌ترین مرکز حضور آمریکایی‌ها در سوریه است.

به گفته این منابع، نیروهای آمریکایی در التنف، به پشتیبانی و حمایت از تروریست‌ها منطقه پرداخته و به آن‌ها سلاح و تجهیزات می‌دهند و انتقال این تعداد تروریست داعشی برای اجرای برنامه مدنظر آمریکاست.

شبکه المیادین نیز چندی پیش گزارش داد که بالگردهای آمریکایی روزانه در چند مرحله زندانیان داعشی را از زندان‌های «غویران» و «الصناعه» در شمال شرق سوریه به پایگاه‌های آمریکا در عراق منتقل می‌کنند.

 منابع آگاه می‌گویند که نظامیان آمریکا با فعال‌سازی دوباره هسته‌های داعش در سوریه برای بقای خود در این کشور و عراق به منظور مبارزه با تروریست‌ها بهانه‌تراشی می‌کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین