کد خبر: ۲۵۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: تمامی واحد‌های مسکن ملی از این پس بیمه اجباری تضمین کیفیت می‌شوند.
ناطقان: فرزانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: انعقاد تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با شرکت بیمه‌ای با هدف ورود صنعت بیمه به صنعت ساختمان به منظور ایجاد کیفیت در ساختمان‌ها به امضا رسید.

مدیرکل دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با این هدف به امضا رسیده که متقاضیان نسبت به کیفیت واحد‌های مسکن ملی، اطمینان داشته باشند و بدانند که واحدهایشان تا چند سال از نظر کیفی، بیمه شده است، افزود: در عین حال، این اطمینان برای متقاضیان ایجاد شود که هزینه‌های احتمالی بعدی برای آن‌ها وجود ندارد.


اصلانی با اشاره به نظارت مضاعف شرکت بیمه‌ای در پروژه‌های ساختمانی طرح مسکن ملی، در خصوص روند انتخاب شرکت بیمه‌گر، توضیح داد: با استعلام گسترده و مذاکرات نزدیک به ۸ ماه، شرکت بیمه برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بیمه پروژه‌های ساختمانی مسکن ملی، انتخاب شد.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: شرکت بیمه با عدد نیم در هزار قیمت تمام شده برای رفع عیوب اساسی و پنهان طرح  مسکن ملی در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان اقدام به بیمه واحد‌های مسکن ملی خواهد کرد.

او تصریح کرد: خدمات بیمه‌ای واحد‌های مسکن ملی شامل عیوب سازه‌ای، نما، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، عایق، آسانسور و چنانچه متقاضی متمایل باشد با تخفیف‌های ویژه شامل بیمه‌های زلزله و آتش‌سوزی، برشمرد.

او تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که از این تفاهم‌نامه و شروع این اقدام می‌توان انتظار داشت، این است که این ادبیات در صنعت ساختمان جا بیفتد که در کل کشور علاوه بر پروژه‌های حمایتی که دنبال می‌شوند، تمامی پروژه‌های ساختمانی به مرور وارد چرخه بیمه شده و بهره‌بردار و خریداران این واحد‌ها بتوانند نسبت به کیفیت این واحدها، اطمینان‌خاطر داشته باشند.

او با بیان اینکه پوشش‌های بیمه اصلی ۱۰ ساله است، گفت: این پوشش‌های بیمه‌ای مربوط به تاسیسات مکانیکی و برقی ۵ ساله، آسانسور سه ساله است و پوشش‌های بیمه اضافی از جمله زلزله صاعقه و سیل هم ۱۰ ساله است.

اصلانی بیان کرد: نرخ اصلی برای پوشش‌های بیمه‌ای نیم در هزار و پوشش‌های اضافی هم یک در هزار است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد: نحوه پرداخت برای بیمه بسیار ساده شده به طوری که ۳۰ درصد آن پرداخت و مابقی در قالب اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می‌شود.
۱۱۰ هزار تومان برای یک واحد ۷۵ متری

اصلانی تصریح کرد: برای هر یک واحد ۷۵ متری ۱۱۰ هزار تومان، برای واحد ۱۰۰ متری ۱۴۷ هزار تومان است و برای واحد ۱۲۰ متری هم ۱۷۶ هزار تومان است که توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: در واقع نکته مهم آن است که پوشش‌های اصلی تضمین کیفیت در طراحی اقدام ملی مسکن اجباری است، اما پوشش‌های اضافی اجباری نیست و نظارت‌ها هم توسط بازرسان شرکت‌های بیمه انجام می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین