کد خبر: ۲۶۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
رییس بانک مرکزی:
همتی رییس بانک مرکزی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: سال 97 می گفتند دلار 50 هزار تومان می شود و عده ای به من گفتند حرص نخور نمی توانی جلوی قیمت آن را بگیری با اقدامات ما توانستیم اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم و اگر این کارها نبود تورم بیش از 150 درصد می شد.
ناطقان: همتی رییس بانک مرکزی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت:  سال 97 می گفتند دلار 50 هزار تومان می شود و عده ای به من گفتند حرص نخور نمی توانی جلوی قیمت آن را بگیری وی در ادامه گفت: با اقدامات ما توانستیم اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم و اگر این کارها نبود تورم بیش از 150 درصد می شد.

 همتی: اگر ما نبودیم دلار 50 هزار تومان و تورم 150 درصد می شد/ قیمت واقعی دلار کمتر از رقم فعلی است/ کاهش قیمت ارز ادامه دار خواهد بود

بورسی ها اشتباه می گویند

رییس بانک مرکزی در پاسخ به انتقادات فعالان بازار بورس در خصوص نقش افزایش نرخ سود بانکی در بی رونق شدن بازار سرمایه گفت: این را به اشتباه گفتند، نرخ سود بین بانکی در یک مقطع یک ماهه افزایش پیدا کرده بود که سریعا کنترل شد ولی نرخ بهره بانکی همان 15 درصد است که از قبل بود.

همتی در خصوص منابع بلوکه شده کشور گفت: اگر یک میلیارد دلار از پول بلوکه شده کشور برگردد، قول می دهم 40 هزار میلیارد تومان از پایه پولی ایجاد شده را جمع کنم.

گزیده اظهارات رییس بانک مرکزی را در ادامه بخوانید:
 

اگر یک میلیارد دلار از پول بلوکه شده کشور برگردد، قول می دهم 40 هزار میلیارد تومان از پایه پولی ایجاد شده را جمع کنم

مردم روی دلار سرمایه گذاری نکنند چراکه به نفع منافع ملی نیست

دوسه ماه پیش که دلار بالای سی هزار تومان شد گفتم دلار نخرید. کسانی که گوش نکردند الان 11 هزار تومان ضرر کرده اند.

نرخ واقعی دلار کمتر از رقم فعلی است اما دقیقا نمی گویم چقدر است

شرایط ما خیلی بهتر شده است و در روزهای آینده شرایط بهتر می شود

روند کاهش نرخ دلار می تواند ادامه پیدا کند .

مردم ما دوست دارند ارز پایین بیاید.

بورسی ها اشتباه می کنند که در صورت کاهش نرخ ارز بازار سرمایه نزولی می شود .

راجع به انتخابات ریاست جمهوری تا بحال فکری نکرده ام.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین