کد خبر: ۲۶۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
از صبح امروز خبری مبنی بر احضار «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات دولت یازدهم در برخی از رسانه‌های دولتی منتشر شده است. ماجرای این احضار چیست؟
ناطقان: از صبح امروز خبری مبنی بر احضار «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات دولت یازدهم در برخی از رسانه‌های دولتی منتشر شده است. رسانه های مذکور در توضیح خبر خود برای احضار آذری جهرمی به دادسرا، دلیل آن را استنکاف از اجرای دستور فیلترینگ اینستاگرام اعلام کرده‌اند.

 یک منبع مطلع گفت علت احضار وزیر ارتباطات به دادسرا، عدم اجرای مصوبات شورایعالی فضای مجازی و استنکاف از اجرای چندین مصوبّه این شورا با ریاست رئیس جمهور است.

وی افزود پرونده‌ی تشکیل شده درخصوص آذری جهرمی، بر اساس گزارشات متعدد واصله به قوه قضاییه، از طرف ضابطین و نهادهای مردمی و ارگان‌های مختلف مبنی بر عدم انجام وظایف قانونی بوده و تخلفات متعدد از جمله دریافت هزینه اضافی اینترنت از مردم  و نیز عدم انجام وظایف قانونی در قبال جرایم سازمان‌یافته مانند فروش موادمخدر، سلاح و مهمات و سایت‌های شرط‌بندی و قمار در فضای مجازی را در بر می‌گیرد. این موارد، اتهامات اصلی وزیر ارتباطات بوده اما در کنار این موارد اتهامی، به حکم صادر شده توسط یکی از دادیاران استان فارس در خصوص فیلتر اینستاگرام نیز اشاره شده است که گرچه جهرمی در این خصوص تفهیم اتهام شده است اما این اتهام اصلی جهرمی نیست. گفتنی است این اتهام مربوط به گذشته است و در حال حاضر فیلترینگ در دستور کار نهادهای نظارتی و سیاستگذاری فضای مجازی قرار ندارد.

پس از تشکیل پرونده در دادسرای تهران، وزیر ارتباطات یک ماه پیش به دادسرا احضار و تفهیم اتهام شده است و در حال حاضر پرونده وی مفتوح و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.   

گفته می شود پرونده قضایی تشکیل شده در خصوص تخلفات آذری جهرمی یکی از پرونده هایی است که در دوره تحول قضایی در خصوص برخورد با ترک فعل های مسئولان تشکیل و در حال رسیدگی در دستگاه قضایی است لکن تاکنون خبر رسمی در خصوص این پرونده‌ها بالاخص در سطح وزرا منتشر نشده بود و خبری که امروز در برخی از رسانه‌ها منتشر شد، اولین پرونده قضایی در خصوص یک وزیر را علنی کرد.
براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس، علیرغم خبرسازی‌های صورت‌گرفته توسط برخی رسانه‌های نزدیک به وزارت ارتباطات، در سال‌های اخیر و حتی دوران وزارت آذری جهرمی هیچ دستور قضایی و مصوبه‌ای مبنی بر فیلتر اینستاگرام صادر نشده است.
منبع: فارس
برچسب ها: احضار ، قضایی ، جهرمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین