کد خبر: ۲۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی دو روز آینده کولاک برف در جاده های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود و طی این مدت احتمال وقوط بهمن در دامنه های البرز دور از انتظار نیست.
ناطقان: صادق ضیاییان در این باره اظهار کرد: امروز، پنجشنبه، دوم بهمن ماه ادامه فعالیت سامانه بارشی  در سواحل خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی به صورت بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: در شمال استان های قزوین، تهران، البرز، سمنان و اردبیل نیز بارش پراکنده  و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه، سوم بهمن ماه نیز در صبح بارش پراکنده برف در برخی نقاط شمال شرق رخ می دهد و سامانه بارشی به تدریج از شمال شرق کشور خارج خواهد شد گفت: همچنین طی دو روز آینده کولاک برف در جاده های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. طی این مدت احتمال وقوط بهمن در دامنه های البرز دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: هفته آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف است و از پنج شنبه تا شنبه ماندگاری هوای سرد در غالب مناطق کشور حاکم است و بتدریج از یکشنبه تا آخر هفته شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود، این افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخشهایی از جنوب شرق کشور حدود ۱۲ تا ۱۸ درجه و در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، غرب و مرکز کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید در نیمه غربی کشور رخ خواهد داد گفت: همچنین در سمنان، شمال شرق، اصفهان، قم، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می شود که در پاره ای مناطق با گردوخاک یا طوفان گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: جمعه این شرایط برای خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و شنبه برای شرق کرمان، بخشهایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، پنج شنبه تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز و پنج شنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی همچنین دمای هوای پایتخت را برای چند روز پیش رو پیش بینی کرد و گفت: دمای تهران در روز جاری(پنج شنبه، دوم بهمن ماه) در بیشترین حالت 4 و در کمترین حالت منفی 4 درجه سانتیگراد است. فردا جمعه نیز دمای هوای تهران بین 3 و منفی 4 درجه متغیر است و برای شنبه دمای هوا بین 4 تا منفی 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. آسمان تهران در این سه روز صاف است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین