کد خبر: ۲۶۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
مسئول هماهنگی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود ۳ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور، از ساخت و تجهیز ۵ هزار خانه هلال تا سال ۱۴۰۰ براساس برنامه دولت خبر داد.
ناطقان: حسن فراهانی ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان ۱۲ خانه هلال و کلنگ زنی ساخت خانه هلال روستای محمود آباد فضل که در روستای محمود آباد نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: خانه هلال روستای دیزباد با ارائه طرح تاب‌آوری جوامع ملی موفق به جذب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از قسمت توسعه و عمران فدراسیون بین‌المللی شود، این موضوع حاکی از توانمندی خانه‌های هلال است.

مسئول هماهنگی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اختصاص اعتبار به محوریت روستای دیزباد و ۳۰ روستای حومه  است، ادامه داد: طرح تاب‌آوری جوامع ملی برای آماده‌سازی، پیشگیری و مقابله با سوانح، بیماری و خطرات است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های هلال برنامه جدید جمعیت هلال احمر کشور در راستای توجه به ظرفیت‌های محلی و آمادگی در مواجهه با سوانح است، تاکید کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰  خانه هلال در کشور وجود دارد که با توجه به ۳۷ هزار روستا در ایران، طبق برنامه پنج ساله دولت تا سال ۱۴۰۰ باید ۵ هزار خانه هلال ساخته و تجهیز شود.

فراهانی افزود: ساختار خانه‌های هلال مبتنی بر توان مردم محله است تا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و محلی به مقابله با سوانح بپردازیم.

مسئول هماهنگی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص طرح تاب‌آوری جوامع ملی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: این پروژه را باید در سطح ملی گسترش دهیم تا الگویی برای سراسر کشور باشد.

وی با بیان اینکه در نظام توسعه سرمایه اجتماعی، مشارکت مردمی راهبرد توسعه‌های محلی است، افزود: نقش جمعیت هلال احمر نظارت بر فعالیت‌ها است، از این رو خانه‌های هلال در چرخه مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد و براساس سرمایه اجتماعی است که چنین اقداماتی انجام می‌شود.

وجود ۴۲ خانه هلال در نیشابور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه نیشابور جایگاه نخست را در جهت ایجاد خانه‌های هلال در این استان دارد، گفت: از ۲۱۴ خانه هلال در خراسان رضوی خراسان رضوی ۴۲ خانه هلال در نیشابور است که در بازده زمانی یکساله ایجاد و به بهره‌برداری رسید.

مجتبی احمدی ادامه داد: آموزش و آمادگی در سوانح از اهداف خانه هلال است، با توجه به حادثه‌خیز بودن خراسان رضوی، بسیار حائز اهمیت است که در زمان بروز حادثه مردم محلی بهترین کار را تا رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند.

وی افزود: پروژه اجرایی تاب‌آوری در جوامع روستایی در مقابله با ویروس کرونا چنان موفق عمل کرد که توانست در شرایط تحریم از یک سازمان بین‌المللی جذب اعتبار کرده و وارد یک پروژه مشترک شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین