کد خبر: ۲۶۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
رزم حسینی از رشد ۴۸ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
ناطقان: علیرضا رزم حسینی،وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشوما در قم در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: تحریم‌ها باعث شد که بخش تولید لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده در واردات این محصولات، روند رو به رشدی داشته باشد و در برخی از اقلام نسبت به دوران قبل از تحریم، رشد تولید لوازم خانگی داخلی صد در صد افزایش داشته و این اتفاق بسیار خوبی در حوزه صنعت است.

او افزود: آمار تولید انواع لوازم خانگی در کشور از ابتدای امسال  تا پایان آذر ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  ادامه داد: همچنین بخش ساخت داخل در تامین قطعات مورد نیاز تولید لوازم خانگی بسیار افزایش داشته‌ است و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد قطعات به کارگیری شده در تولید لوازم خانگی کشور داخلی سازی شده و از این راه تامین می‌شود.

رزم حسینی گفت: امروز هم خط جدید تولید یخچال و فریزر در یک واحد صنعتی معتبر در قم  با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و حدود ۲۰۰ تن اشتغال افتتاح شد.

او عنوان کرد: به نظر می‌آید حتی اگر تحریم هم برداشته شود با توجه به رشد خوبی که در این بخش داریم و بازار‌های جدیدی که پیدا شده است مشکلی در زمینه توسعه داخلی سازی لوازم خانگی به وجود نخواهد آمد و حتی می‌توان محصولات ایرانی در این حوزه صنعتی را با حجم بیشتری به بازار‌های جهانی صادر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: جهش خوبی در تولید لوازم خانگی ایرانی به وجود آمده است و قیمت‌های آن روز به روز درحال کاهش است و امیدواریم برند ایرانی این محصولات بتواند جایگاه خود را در میان بازار‌های کشور‌های منطقه و جهان بیش از پیش باز کند.

رزم حسینی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در این بخش ادامه داد: در بخش تامین ورق‌های مورد نیاز تولید انواع لوازم خانگی و تولید خودرو تمهیداتی اندیشیده شده‌است تا این موارد به سرعت، به موقع و با قیمت مناسبت به واحد‌های صنعتی تحویل داده شود، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد این اتفاق عملیاتی شده است و هم ورق و هم مواد پتروشیمی مورد نیاز ساخت محصولات داخلی با سهولت بیشتری تامین می‌شود.

گفتنی است طرح‌ توسعه‌ای تولید لوازم خانگی شرکت صنعتی پاکشوما و شماری دیگر از طرح‌های صنعتی امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در قم به بهره‌برداری رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین